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BMC Health Serv Res.2024 Mar;24(1):316.

家庭訪問におけるセクターを超えた協力が成功するための構造的・関係的要因:複数の事例研究

Structural and relational factors for successful cross-sector collaboration in home visiting: a multiple case study.

PMID: 38459509

抄録

背景:

より広範なケアシステムを構築するために、セクター横断的に提供システムと資金調達システムを調整することは、逆境を経験する家族の健康と幸福を改善することができる。我々は、米国の家庭訪問プログラムにおいて、セクターを超えた連携を成功させるためのベストプラクティスの構造的要因と関係的要因を明らかにすることを目的とした。

BACKGROUND: Aligning delivery and financing systems across sectors to create broader systems of care can improve the health and well-being of families experiencing adversities. We aimed to identify structural and relational factors for best practices to achieve successful cross-sector collaboration among home visiting programs in the United States.

材料と方法:

我々は、ホームビジターと他のコミュニティサービス提供者の間のセクターを超えた協力関係を成功させるためのベストプラクティスを特定するために、複数の事例研究アプローチを用いた。我々は、実施機関のタイプや地理的な場所にばらつきのある、セクター横断的な協働の模範となる5つの多様な事例を選んだ。ケースは、過去の調査データから特定された異なるコミュニティサービス提供者タイプとの強力な連携と統合に基づき、ポジティブ・デビアンス・アプローチを用いて選定した。2021年から2022年にかけて、ホームビジットのスタッフ、地域サービス提供者、クライエントに対して、合計76回の質的インタビューを実施した。インタビュー・データ、文書、訪問観察によるデータの三角測量を通じて、各ケースのテーマをまとめるためにメモを作成した。5つのケースを横断してテーマを比較し、セクターを超えた協働を成功させるためのベストプラクティスをケース横断的に統合した。

MATERIALS AND METHODS: We used a multiple case study approach to identify best practices for successful cross-sector collaboration between home visitors and other community service providers. We selected five diverse exemplary cases with cross-sector collaboration with variation in implementing agency type and geographic location. Cases were selected using a positive deviance approach based on strong coordination and integration with different community service provider types identified from previous survey data. We conducted in-depth qualitative interviews with home visiting staff, community providers, and clients with a total of 76 interviews conducted from 2021 to 2022. We wrote memos to synthesize themes within each case through data triangulation using interview data, documents, and site visit observations. We compared themes across the five cases to create a cross-case synthesis of best practices for successful cross-sector collaboration.

結果:

5つのケースを通じ、あらゆるレベルのリーダーシップ、セクターを超えた支援者、コミュニティ提供者間の目標共有など、関係性の要素が協働を成功させる重要な要因であった。対人関係は、参加する意欲と能力と相まって、家族のニーズに対応するための効果的な調整を促進した。構造的なレベルでは、データシステムの共有、文書による合意、共同ロケーションがケア調整活動を可能にした。地域の諮問委員会は、パートナーシップの構築、関係構築、資源の共有、家庭訪問の認知度向上の場となった。

RESULTS: Across the five cases, relational factors including leadership from all levels, champions across sectors, and shared goals between community providers were key factors for successful collaboration. Interpersonal relationships, coupled with the desire and capacity to engage, facilitated effective coordination to address families' needs. At the structural level, shared data systems, written agreements, and co-location enabled care coordination activities. Community Advisory Boards provided a venue for developing partnerships, relationship-building, resource-sharing, and increasing awareness of home visiting.

結論:

私たちは、ホームビジターが頻繁にケア調整を行ったり、さまざまな提供者と構造的に統合されたりしている5つの事例研究において、セクターを超えた協力関係を成功させるための重要な要素を特定した。これらの学習は、ホームビジターが他のコミュニティ提供者と協力し、家族の幸福を高めるためのケアシステムを構築することを改善するための今後の介入に役立つであろう。

CONCLUSIONS: We identified key elements of successful cross-sector collaboration across five case studies where home visitors coordinate care frequently and/or are structurally integrated with a range of providers. These learnings will inform future interventions to improve home visiting collaboration with other community providers to create a system of care to enhance family well-being.