あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Sci Med Footb.2023 Nov;:1-11.

経験豊富なアカデミーサッカーコーチが見た選手の巧緻性

Experienced academy soccer coaches' perspectives on players' skilfulness.

PMID: 37933519

抄録

はじめに:

サッカーコーチは、成功する可能性のある選手(すなわち才能)を見極める上で中心的な存在であり、アカデミーにとって重要な存在である。研究によると、コーチはスキルが選手の可能性を決定すると認識している。とはいえ、研究者たちは彼らの見解を大まかに調査し、測定法を用いて選手のスキルを定量化したに過ぎない。もっともらしい理由は、スキルの評価がコーチのニーズを満たしていないからである。

INTRODUCTION: Soccer coaches are critical to academies as they are central to identifying players with the potential to succeed (i.e., talent). Research suggests coaches perceive skill as determining players' potential. Regardless, researchers only broadly explored their views and quantified players' skill using measures, which is problematic as coaches still rely on their intuition. A plausible reason is that skill assessments do not meet coaches' needs.

目的:

そこで本研究では、アカデミーサッカーコーチのスキルの観点について調査した。

OBJECTIVE: So,this study explored academy soccer coaches' perspectives on skilfulness.

方法:

参加者は、最低でもBレベルのAFC/FAプロコーチングライセンスと5年の経験が必要である。オーストラリアのサッカーコーチ(4名)とアカデミーディレクター(7名)(35.90±8.36歳、14±7.02歳)が半構造化インタビューに参加した(50.73±7.33歳)。

METHODS: Participants required a minimum B-level AFC/FA Pro Coaching Licence and five years' experience for inclusion. Australian soccer coaches ( = 4) and academy directors ( = 7) ( = 35.90 ± 8.36 years;  = 14 ± 7.02 years) participated in semi-structured interviews ( = 50.73 ± 7.33).

結果:

反射的主題分析を用いてコーチの回答を分析した結果、i) 技術に長けている、ii) 適応力がある、iii) 効果的な意思決定者である、iv) チームの成功に影響力がある、という4つのテーマが導き出された。彼らの見解の状況的・文脈的性質については、v)発展的なレンズを通してスキルを認識し、vi)経験的知識に依存し、vii)文脈に特化した見解であるという3つのテーマが得られた。

RESULTS: We analysed coaches' responses using reflexive thematic analysis, generating four themes describing skilful players as i) technically proficient, ii) adaptable, iii) effective decision-makers, and iv) influential to their team's success. We produced three themes on the situational and contextual nature of their views, perceiving skill through a v) developmental lens, relying on their vi) experiential knowledge, and their views were vii) context-specific.

結論:

サッカーの熟練度を評価するための洗練された概念モデルを構築するためには、さらなる研究が必要である。

CONCLUSION: Additional research is needed to create a refined conceptual model for assessing soccer skilfulness.