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Int J Dent Hyg.2023 Aug;

修復治療を行う歯科衛生士の経験

The experiences of dental hygienists providing restorative patient care.

PMID: 37563977

抄録

目的:

この調査の目的は、患者の修復ケアを提供する歯科衛生士の生活経験を調査することである。

OBJECTIVE: The intent of this inquiry was to explore the lived experiences of dental hygienists who provide restorative patient care.

方法:

質的アプローチとして現象学を用いた。参加者が適切な経験を持っていることを確認するため、選択的サンプリングを行った。インタビューの1週間前にインタビューガイドをEメールで送付し、参加者が回答を準備できるようにした。インフォームド・コンセントには、仮名を選択することが含まれており、参加者の身元を保護するために、インタビュー中および記録文書で仮名が使用された。1時間の半構造化インタビューが行われ、Zoomで録音された。データ収集と分析は同時に行われた。書き起こしの正確性は検証された。データは最初にコード化され、次に焦点を絞ったコード化によってテーマが作成された。人口統計学的データは記述統計学を用いて分析した。

METHODS: Phenomenology was the qualitative approach used. Purposive sampling ensured participants had relevant experiences. An interview guide was emailed 1 week prior to the interview to help participants prepare responses. Informed consent included selecting a pseudonym, which was used throughout the interview and on the written transcript to protect the participants' identities. One-hour semi-structured interviews were conducted and recorded on Zoom. Data collection and analysis occurred simultaneously. Verbatim transcription accuracy was verified. Data were initially coded and then focused coding created themes. Demographic data were analysed using descriptive statistics.

結果:

8回のインタビューの後、データは飽和状態に達した。女性7名、男性1名が参加した。参加者は全員、初級課程で修復カリキュラムを経験し、ほとんどの人が十分な準備ができたと感じていた。修復歯科衛生士になる動機としては、初級課程でポジティブな修復経験をしたこと、卒業後も修復スキルを維持したいこと、修復ケアを提供する機会があることなどが挙げられた。経験した課題としては、歯科医師の否定的な態度、歯科衛生士が修復能力を評価しないこと、資格のある歯科助手がいないことなどが挙げられた。個人的な利点は、キャリアの充実に関連していた。患者にとっての利点は、アクセス、効率、利便性の向上であった。歯科医院にとっての利点は、生産性の向上であった。修復ケアと予防ケアの違いは、ケアの要求と患者のケアの流れに関係していた。

RESULTS: After eight interviews, data saturation was achieved. Seven females and one male participated. All participants experienced a restorative curriculum in their entry-level program and most felt well-prepared. The motivation for becoming a restorative dental hygienist included having positive restorative experiences during the entry-level program, wanting to keep restorative skills current after graduation, and having an opportunity to provide restorative care. Challenges experienced included the dentists' negative attitudes, hygienists' not valuing restorative abilities and not having a qualified dental assistant. Personal benefits were related to career fulfilment. Benefits to patients involved improving access, efficiency, and convenience. The benefit to the office was increased production. Differences between restorative and preventive care involved demands of care and patient care flow.

結論:

今回の調査結果は、修復ケアを提供する歯科衛生士のユニークな経験についての洞察を提供し、今後の研究の基礎となるものである。

CONCLUSION: The findings provide insight into the unique experiences of dental hygienists who provided restorative patient care and a foundation for future research.