あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Healthcare (Basel).2023 May;11(9).

ルーマニア、イアシ市の研修歯科医の外傷性歯科損傷の管理に関する知識と実践の評価:横断的研究

Evaluation of Knowledge and Practice of Resident Dentists in Iasi, Romania in the Management of Traumatic Dental Injuries: A Cross-Sectional Study.

PMID: 37174891

抄録

歯科医師は、歯科および歯周の外傷性傷害の治療において、早期かつ正しい治療を提供することで重要な役割を担っている。本研究の目的は、歯科外傷に関する歯科医師研修医の知識レベルを評価することである。ルーマニアのイアシにある "Grigore T. Popa" University of Medicine and Pharmacy内の歯学部で、一般歯科、小児歯科、歯周病学の研修医366名をサンプルに横断研究を実施しました。彼らの知識を評価するために、歯の剥離に焦点を当てた歯科外傷の臨床徴候と治療に関する18の質問を含む質問表を作成しました。剥離した歯を歯列弓に維持するために必要なスプリントの種類についてのみ、非常に低い知識レベル(25%未満)が見受けられた。最も正解率が高かったのは、歯周病学の研修医であった。保存液としての生理的血清は75.9-80%の割合で認められ、歯髄壊死は60-77%の割合で歯牙剥離の合併症と認識されました。本研究は、すべてのカテゴリーの研修医のカリキュラムに、すでに存在する理論的な形だけでなく、さまざまな臨床状況の可能なシナリオとして、追加情報を導入する必要性を強調するものである。

Dentists play an essential role in the treatment of dental and periodontal traumatic injuries by providing early and correct treatment. The purpose of the present study was to assess the level of knowledge of dental residents regarding dental trauma. The cross-sectional study was conducted at the Faculty of Dental Medicine within the "Grigore T. Popa" University of Medicine and Pharmacy in Iasi, Romania on a sample of 366 residents in General Dentistry, Pediatric Dentistry and Periodontology. To assess their knowledge, a questionnaire was created containing 18 questions about the clinical signs and therapy of dental trauma, with a focus on tooth avulsion. A very low level of knowledge (<25%) was found only for the type of splinting required to maintain an avulsed tooth on the arch. The highest number of correct answers was provided by the residents in Periodontology. Physiological serum as storage medium was recognized by a percentage of 75.9-80% of the subjects, and 60-77% of them recognized pulp necrosis as complication of dental avulsion. The study underlines the need to introduce in the curriculum of all categories of residents additional information, not only in the already existent theoretical form, but also as possible scenarios of various clinical situations.