あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Hyg.2022 Aug;96(4):37-45.

米国の歯科衛生士養成課程における出生前および小児の口腔衛生教育

Prenatal and Pediatric Oral Health Education Among Dental Hygiene Programs in the United States.

PMID: 35906082

抄録

ヘルスケアおよび歯科医療従事者は、これらの集団における歯科疾患の負担を軽減するために、母親と子供の口腔衛生ニーズに対応できるように準備する必要があります。本研究の目的は、米国(US)の大学およびコミュニティカレッジの歯科衛生士課程における、出生前および小児の口腔衛生に関するカリキュラムと臨床経験について説明することである。全米の歯科衛生士プログラムディレクター(PD)に、所属する大学の出生前・小児口腔衛生カリキュラムに関する横断的な電子調査に参加するよう呼びかけた。調査には、プログラムの特徴に加えて、カリキュラムとコンピテンシー、コンテンツの提供方法と時間、臨床経験の場所、協力の取り組み、および専門家のポリシーガイドラインに関する項目が含まれていた。回答は要約され、プログラムのコンピテンシーとカリキュラムをプログラムのタイプ別に検討するために記述的分析が行われた。合計124人のPDが調査に回答し、回答率は37.9%であった。半数以上(54%)がコミュニティカレッジに所属していた。全体として、ほとんどのPDは、出生前(77.3%)と小児口腔保健(66.1%)をプログラムのコアカリキュラムの一部として示した。しかし、出生前の口腔衛生は回答者の52%がコアコンピテンシーとし、小児口腔衛生は半数以下(46%)がコアコンピテンシーと考えていました。ほとんどのプログラム(75%以上)が、専門的な方針とガイドラインを教えると報告しています。大学では、コミュニティカレッジよりも、出生前および教学・臨床経験の時間が長いと報告された。出生前および小児の臨床経験について報告された最も一般的な障壁は、患者の不足であった(それぞれ55%および35%)。ほとんどの歯科衛生士プログラムは、カリキュラムに産前産後と小児科の内容を組み込むために様々な方法論を活用しており、学生はこれらの集団に対する専門的なガイドラインと推奨事項に触れている。しかし、産前産後の患者や小児科の患者に対するケア経験は、患者不足のため少なかった。

Health care and dental providers must be prepared to address the oral health needs of mothers and children in order to reduce the burden of dental disease in these populations. The purpose of this study was to describe the curriculum and clinical experiences related to prenatal and pediatric oral health in the university and community college dental hygiene programs in the United States (US). Dental hygiene program directors (PDs) from across the US were invited to participate in a cross-sectional electronic survey regarding the prenatal and pediatric oral health curriculum at their institution. In addition to program characteristics, the survey included items pertaining to curriculum and competencies, content delivery methods and hours spent, locations for clinical experiences, collaboration efforts, and professional policy guidelines. Responses were summarized, and descriptive analyses were conducted to examine program competency and curriculum by program type. A total of 124 PDs responded to the survey for a 37.9% response rate; over half (54%) were based in community colleges. Overall, most PDs indicated prenatal (77.3%) and pediatric oral health (66.1%) as a part of their program's core curriculum. However, prenatal oral health was a core competency for 52% of the respondents and less than half (46%) considered pediatric oral health a core competency. Most programs (>75%) reported teaching professional policies and guidelines. Universities reported more hours for prenatal and didactic and clinical experiences than community colleges. The most common barrier reported for prenatal and pediatric clinical experience was the lack of patients (55% and 35%, respectively). Most dental hygiene programs are utilizing a variety of methodologies to incorporate prenatal and pediatric content into the curriculum and students are being exposed to professional guidelines and recommendations for these populations. However, patient care experiences for prenatal and pediatric patients were low due to lack of patients.