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日本語AIでPubMedを検索

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PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Br Dent J.2021 12;231(11):709-712.

COVID-19は、歯科チームが個人を中心としたケアの準備をする機会を提供します

COVID-19 presents an opportunity for dental teams to become ready for person-centred care.

PMID: 34893736

抄録

最近、British Dental Journalに掲載された2つの論文では、歯科医療は個人を中心としたケアの準備ができていないのではないかという見解が示されました。本解説では、この議論を取り上げ、人を中心としたケアは歯科医療に不可欠であるが、課題がないわけではないことに同意します。著者(社会学者2名、心理学者1名、歯科医師1名)の学際的な専門性を生かして、これらの課題の性質をさらに掘り下げています。また、文献や臨床現場の状況から、この立場を変えるための機会を明らかにしています。今回のパンデミックでは、歯科医師チームが課題に立ち向かい、変化に適応する能力があることを示す証拠を提示しています。この観点から、パンデミックは、歯科チームがより個人を中心とした活動を行う機会であると提案する。

Two publications that recently appeared in the British Dental Journal mooted the position that dentistry may not be ready for person-centred care. This commentary takes up this discussion and agrees that while person-centred care is essential to dentistry, it is not without its challenges. Drawing on the multidisciplinary expertise of its authors (two sociologists, one psychologist and a dentist), the nature of these challenges is interrogated further. It also identifies opportunities for change on this position from within the literature, as well as by clinical practice. We present evidence to suggest that the current pandemic has shown that dental teams are capable of rising to a challenge and adapting to change. In this light, we propose that the pandemic presents dental teams with an opportunity to be even more person-centred.