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J Exp Child Psychol.2020 Jul;199:104925. S0022-0965(19)30641-1. doi: 10.1016/j.jecp.2020.104925.Epub 2020-07-15.

未就学児の定義の評価と生産における発達の違い

Developmental differences in preschoolers' definition assessment and production.

  • Nicholas Tippenhauer
  • Yuyue Sun
  • Sofia R Jimenez
  • Madison Green
  • Megan M Saylor
PMID: 32682102 DOI: 10.1016/j.jecp.2020.104925.

抄録

子どもたちは、提示された情報の質を評価することができ、特に因果関係の説明や論証の領域では、その質を評価することができる。しかし、子どもたちはまた、別の形態の言語情報の定義を提示されている。子どもがどのようにして定義を評価し、生成するのかを調査した実証研究はほとんどない。2つの実験では、未就学児の定義の理解と生産を調査した。実験1では、選択的信頼パラダイムは、3歳児の(n=28)と5歳児の(n=28)情報的および非情報的な定義の支持を評価するために使用されました。参加者には2人の情報提供者が与えられた:1人は常に円形の定義(例:「Silly means when you are silly」)を提供し、もう1人は常に非円形の定義(例:「Silly means when you are goofy」)を提供した。5歳児は、頻度の高い単語と頻度の低い単語の両方について、円形の定義よりも非円形の定義を支持したが、頻度の低い単語についての情報を提供してくれる情報提供者からのみ学習することを選択した。一方、3歳児では、どちらの定義も体系的には支持しなかった。実験2では、新たに3歳児(n=25)と5歳児(n=24)のグループに定義を提供してもらい、回答の正しさと循環性をコード化した。その結果、5歳児の方が3歳児よりも多くの定義を提供していることが明らかになった。その結果、5歳児は3歳児よりも多くの定義をしていることがわかりました。このように、実験1と実験2の結果から、子どもたちの定義の理解は就学前から始まることが示唆されました。この研究は、語彙発達の理解されていない側面に取り組む上で、重要な第一歩となります。

Children are able to assess the quality of information presented to them, most notably in the domains of causal explanations and arguments. However, children are also presented with another form of verbal information-definitions. Very little empirical work has investigated how children assess and produce definitions. Two experiments explored preschoolers' comprehension and production of definitions. In Experiment 1, a selective trust paradigm was used to assess 3-year-olds' (n = 28) and 5-year-olds' (n = 28) endorsements of informative and uninformative definitions. Participants were provided with two informants: one who always provided a circular definition (e.g., "Silly means when you are silly") and one who always provided a noncircular definition (e.g., "Silly means when you are goofy"). The 5-year-olds endorsed noncircular definitions over circular definitions for both frequent and infrequent words, but they chose to learn only from informants who provided information about infrequent words. The 3-year-olds, on the other hand, did not systematically endorse either definition type. In Experiment 2, new groups of 3-year-olds (n = 25) and 5-year-olds (n = 24) were asked to provide definitions, and their responses were coded for correctness and circularity. Results demonstrated that 5-year-olds provided more definitions than 3-year-olds. In addition, 5-year-olds provided more noncircular definitions than 3-year-olds for infrequent words but not for frequent words. Together, the results from Experiments 1 and 2 suggest that children's understanding of definitions emerges during the preschool period. This work presents an important first step in addressing an understudied facet of lexical development.

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