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日本語AIでPubMedを検索

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Appl Ergon.2020 Oct;88:103140. S0003-6870(20)30097-1. doi: 10.1016/j.apergo.2020.103140.Epub 2020-05-20.

滑り止め靴の摩耗状態を評価するための観察的人間工学的ツール

An observational ergonomic tool for assessing the worn condition of slip-resistant shoes.

  • Kurt E Beschorner
  • Johanna L Siegel
  • Sarah L Hemler
  • Vani H Sundaram
  • Arnab Chanda
  • Arian Iraqi
  • Joel M Haight
  • Mark S Redfern
PMID: 32678768 PMCID: PMC7368090. DOI: 10.1016/j.apergo.2020.103140.

抄録

履き古した靴は、職場での怪我の一般的な原因であるスリップアンドフォールのリスクに寄与することが知られています。しかし、靴を交換するためのガイドラインは十分に開発されていない。最近の実験や潤滑理論から、摩耗領域の大きさが靴底の流体排出能力に重要な影響を与えることが示唆されており、その結果、靴底摩擦が発生することがわかった。本研究では、靴の交換を決定する手段として、一般的な物体(単三電池と単三電池)に対する摩耗領域の大きさを比較するための簡単なテストを評価した。この研究は、滑り止め靴に関わる3つの構成要素から構成されている。実験1:縦断的、機械的、加速摩耗実験、実験2:作業者が1ヶ月ごとに同じ靴を使用した後、縦断的実験、実験3:参加者が自分の履いた靴を履いたまま、滑りやすい状態にさらす横断的実験である。COF(実験#1と#2)、靴下液圧(すべての実験)、および滑りの重症度(実験#3)は、バッテリーテストの結果(不合格/合格)で比較された。その結果、バッテリーテストに不合格となった靴では、合格した靴と比較して、液圧が大きく、摩擦係数が低く、滑りが激しいことが観察されました。この方法は、滑りにくい靴の摩擦係数の低下と滑りリスクの増加を評価するための有望な方法です。

Worn shoes are known to contribute to slip-and-fall risk, a common cause of workplace injuries. However, guidelines for replacing shoes are not well developed. Recent experiments and lubrication theory suggest that the size of the worn region is an important contributor to the shoe tread's ability to drain fluid and therefore the under-shoe friction. This study evaluated a simple test for comparing the size of the worn region relative to a common object (AAA and AA battery) as a means of determining shoe replacement. This study consisted of three components involving slip-resistant shoes: Experiment #1: a longitudinal, mechanical, accelerated wear experiment; Experiment #2: a longitudinal experiment where the same shoes were tested after each month of worker use; and Experiment #3: a cross-sectional experiment that exposed participants to a slippery condition, while donning their own worn shoes. The COF (Experiments #1 and #2); under-shoe fluid pressure (all experiments); and slip severity (Experiment #3) were compared across outcomes (fail/pass) of the battery tests. Larger fluid pressures, lower coefficient of friction, and more severe slips were observed for shoes that failed the battery tests compared with those passing the tests. This method offers promise for assessing loss in friction and an increase in slip risk for slip-resistant shoes.

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