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日本語AIでPubMedを検索

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J Am Coll Health.2020 Jul;:1-9. doi: 10.1080/07448481.2020.1790569.Epub 2020-07-16.

大学生の間でのエナジードリンクの期待値

Energy drink expectancies among college students.

  • Aaron C Luneke
  • Tavis J Glassman
  • Joseph A Dake
  • Alexis A Blavos
  • Amy J Thompson
  • Aaron J Kruse-Diehr
PMID: 32673177 DOI: 10.1080/07448481.2020.1790569.

抄録

目的:

90年代後半以降、エナジードリンクの消費量が増加している。本調査の目的は、大学生のエネルギー飲料への期待度を調査することであった。 調査の対象となる50の大学のクラスを大学のレジストラが無作為に選んだ。 エネルギー飲料消費の有病率とエネルギー飲料への期待度を評価するために、横断的研究デザインを用いた。どの期待値がエネルギー飲料消費を説明しているかを確認するために、二元ロジスティック回帰分析を実施した。 1,246人の参加者の期待因子が、過去30日間のエネルギー飲料消費量の分散の25.8%を占めていた。エネルギー増強、不安/否定的な身体的影響、離脱、食欲抑制がそれぞれエネルギー飲料消費量と有意に関連していることが判明した。 エネルギー増強と不安・否定的身体効果は、大学生におけるエネルギー飲料消費の最も強い予測因子であった。この研究の結果は、誤った期待に挑戦し、節度や禁欲を促進する他の要素を強化するための介入をデザインするために使用することができる。

OBJECTIVE: Since the late '90 s, energy drink consumption has increased. The purpose of this investigation was to examine energy drink expectancies of college students. The university registrar randomly selected fifty university classes to be surveyed. A cross-sectional research design was used to assess the prevalence of energy drink consumption and energy drink expectancies. Binary logistic regression analyses were conducted to ascertain which expectancies explained energy drink consumption. The expectancy factors of 1,246 participants accounted for 25.8% of the variance in past 30-day energy drink consumption. Energy enhancement, anxiety/negative physical effects, withdrawal, and appetite suppression were each found to be significantly related to energy drink consumption. Energy enhancement and anxiety/negative effects were the strongest predictors of energy drink consumption among college students. The results from this study can be used to design interventions to challenge erroneous expectancies and reinforce others that promote moderation or abstinence.