日本語AIでPubMedを検索
大学生の知識、自己効力感、アウトカムへの期待、摂食行動の削減に関連する障壁、考え方を質的アプローチで探る:質的研究
University students' knowledge, self-efficacy, outcome expectations, and barriers related to reducing sedentary behavior: a qualitative study.
PMID: 32672511 DOI: 10.1080/07448481.2020.1786098.
抄録
大学生の知識、自己効力感、成果への期待、障壁、摂食行動の削減に関連する考え方を質的アプローチを用いて探求する。 カナダの大学から19名の学生が参加した。 4つのフォーカスグループが実施された。話し合いの内容は記録され、記録され、カテゴリーとテーマを特定するためにコード化された。 概念の知識がない学生もいたが、ほとんどの学生は一般的に定住行動に関連した健康リスクを認識していた。ほとんどの学生は、座位行動を減らすことができると自信を持っていましたが、実際にそうする可能性は低いと感じていました。(a) それは優先事項ではない、(b) 健康への影響は遠距離的である、(c) 立ったままの状態で軽い強度の活動を増やしても意味のある健康上の利点は得られない、(d) 授業のスケジュール/フォーム/インフラストラクチャは座りっぱなしを推奨しており、変更することは自分のコントロール下にはない、という理由からである。 この研究から得られた知見は、大学生の過度の座りっぱなし行動の減少を目的とした介入戦略の情報提供に役立つ可能性がある。
To explore university students' knowledge, self-efficacy, outcome expectations, barriers and ideas related to reducing sedentary behavior using a qualitative approach. Nineteen students from a Canadian university participated. Four focus groups were conducted. Discussions were recorded, transcribed, and coded to identify categories and themes. Some students lacked knowledge of the concept, but most were generally aware of health risks associated with sedentary behavior. Most students were confident they could reduce sedentary behavior, but felt it would be unlikely they would actually do so because: (a) it is not a priority, (b) the health consequences are distal, (c) increasing standing and light-intensity activity would not provide meaningful health benefits, and (d) class schedules/norms/infrastructure encourage sitting and are not under their control to change. Findings from this study may help inform intervention strategies aimed at decreasing excessive sedentary behavior among university students.