あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
SSM Popul Health.2020 Aug;11:100623. S2352-8273(20)30260-3. doi: 10.1016/j.ssmph.2020.100623.Epub 2020-06-27.

"有害な」学校?思春期の学校暴露が、青年期を通じての健康の軌跡にどのように影響を与えるか

"Toxic" schools? How school exposures during adolescence influence trajectories of health through young adulthood.

  • Courtney E Boen
  • Karen Kozlowski
  • Karolyn D Tyson
PMID: 32671177 PMCID: PMC7338637. DOI: 10.1016/j.ssmph.2020.100623.

抄録

多くの研究では、健康のライフコースの軌跡を形成する上で、近所や家庭などの早世の社会的文脈が重要な役割を果たしていることが明らかにされています。学校の特性が個人の健康に影響を与え、集団の健康格差に寄与しているかどうか、またどのように影響しているかについては、あまり知られていない。しかし、最近の研究では、学校環境の中には、暴力、無秩序、貧困が多いためにストレスが多く、生徒の健康に「有害」である可能性があると主張しているが、この仮説は母集団のデータを用いて検証されていない。ライフコースの視点とストレスプロセスモデルからの洞察を統合し、我々は、思春期から成人期までの健康に関する全国縦断的研究(n=11,382)、生理的機能と心理的幸福度の多様なマーカー、およびマルチレベル回帰モデルからの豊富な縦断的データを使用して、学校の特性が思春期から成人期初期にかけての生理的調節障害と抑うつリスクの軌跡を形成するかどうか、およびどのように形成するかを検討している。その結果、生理学的機能と心理的幸福度の複数の尺度にわたって、学校の社会的・構造的特性が、思春期から青年期にかけての健康リスクを形成する上で不可欠な役割を果たしていることが明らかになった(下校後も)。特に、学校レベルの暴力や安全性の認識、学校の社会的断絶の指標は、短期的にも長期的にも健康リスクと特に強い関連性を持っていた。また、学校の社会経済的構成は、個人や近隣の社会経済的暴露を差し引いても、若年期の生理的調節障害と強く関連していた。以上のことから、本研究の知見は、学校環境が若年層の生活における初期のストレス因子として機能し、健康の軌跡を不平等に形成し、健康の不平等のより広範なパターンに寄与しうることを示唆している。

A large body of research identifies the critical role of early-life social contexts such as neighborhoods and households in shaping life course trajectories of health. Less is known about whether and how school characteristics affect individual health and contribute to population health inequality. However, recent scholarship argues that some school environments are so stressful due to high levels of violence, disorder, and poverty that they may be "toxic" to student health, but this hypothesis has not been tested using population data. Integrating insights from the life course perspective and stress process model, we use rich longitudinal data from the National Longitudinal Study of Adolescent to Adult Health (n = 11,382), diverse markers of physiological functioning and psychological well-being, and multilevel regression models to examine whether and how school characteristics shape trajectories of physiological dysregulation and depressive risk from adolescence through early adulthood. Findings reveal that, across multiple measures of physiological functioning and psychological well-being, the social and structural characteristics of schools play an essential role in shaping health risk from adolescence through young adulthood-long after students left school. In particular, indicators of school-level violence and perceptions of safety and school social disconnectedness had especially strong associations with health risk in both the short- and long-term. School socioeconomic composition was also strongly associated with physiological dysregulation in young adulthood, net of individual and neighborhood socioeconomic exposures. Together, findings from this study suggest that school environments can serve as early-life stressors in the lives of young people that unequally shape health trajectories and contribute to broader patterns of health inequality.

© 2020 The Author(s).