あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Front Psychol.2020;11:1104. doi: 10.3389/fpsyg.2020.01104.Epub 2020-05-28.

親の遊びに対する信念と就学前教育の目的、就学前の子どもの家庭活動と執行機能

Parents' Beliefs About Play and the Purpose of Preschool Education, Preschoolers' Home Activity and Executive Functions.

  • Biruk K Metaferia
  • Judit Futo
  • Raechel Drew
  • Zsofia K Takacs
PMID: 32670139 PMCID: PMC7326145. DOI: 10.3389/fpsyg.2020.01104.

抄録

本研究の目的は、未就学児の家庭経験とEFsとの関連性を示すこれまでの研究結果を再現・拡張することであった。また、就学前教育の目的や遊びの信念との関係について、ハンガリー人保護者の見解を調査した。ハンガリーの未就学児87名を対象に、神経心理学的な実行機能テストを実施した(男児44名、女児42名、1名は報告されていない、平均年齢62.37ヶ月、SD=8.33ヶ月、年齢範囲=47~80ヶ月)、保護者(男児8名、女児79名、平均年齢37.73歳、SD=5.64歳、年齢範囲=22~63歳)。その結果,年齢とSESを考慮した後では,未就学児のふり遊びの参加頻度と保護者の遊び支援信念は,子どもの抑制性コントロールの中程度の予測因子であることが明らかになった。また、家庭での細かい運動活動への参加頻度は、年齢とSESを考慮した後、子どもの視覚空間的作業記憶の予測因子としては小さいが有意であった。さらに、保護者は、就学前教育の第一の目的は、学力ではなく、社会性と情動の発達と子どもが自分自身を楽しむことであると考えていることが示唆された。以上のことから、親の遊びの支援や家庭での活動は、子どものEFスキルの重要な予測因子であることが明らかになった。

The purpose of the present study was to replicate and extend previous findings that depict a link between preschoolers' home experience and EFs. It also examined Hungarian parents' views about the purpose of preschool education and its relationship with their play beliefs. A total of 87 Hungarian preschoolers participated in neuropsychological testing of executive functioning (44 boys, 42 girls, one not reported; mean age = 62.37 months; SD = 8.33 months; age range = 47-80 months) and their parents (8male and 79 females; mean age = 37.73 years; SD = 5.64 years; age range = 22-63 years) filled in questionnaires. The finding from hierarchical regression analyses depicted that the frequency of pretend play the preschoolers engage in and parental play support beliefs were small to medium-sized predictors of children's inhibitory control, after accounting for age and SES. Children's frequency of participation in fine motor activities at home was a small but significant predictor of their visual-spatial working memory, after controlling for age and SES. Furthermore, results indicated that parents hold the belief that the development of social-emotional competence and children enjoying themselves instead of academic skills is the primary purpose of preschool education. To sum up, parental play support and preschoolers' activities at home are important predictors for children's EF skills.

Copyright © 2020 Metaferia, Futo, Drew and Takacs.