あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Epilepsia.2020 Jul;doi: 10.1111/epi.16627.Epub 2020-07-15.

てんかん電子患者ポータルの開発。COVID-19後の世界における患者のエンパワーメントと遠隔地の臨床医と患者の相互作用の両方を促進する

The Development of an Epilepsy Electronic Patient Portal: Facilitating both patient empowerment and remote clinician-patient interaction in a post COVID-19 world.

  • Kevin Power
  • Zita McCrea
  • Maire White
  • Annette Breen
  • Brendan Dunleavy
  • Sean O'Donoghue
  • Tim Jacquemard
  • Veronica Lambert
  • Hany El-Naggar
  • Norman Delanty
  • Colin Doherty
  • Mary Fitzsimons
PMID: 32668026 DOI: 10.1111/epi.16627.

抄録

目的:

現在のCOVID-19パンデミックは、大いに必要とされる医療サービス改革を加速させる緊急性を強調している。その直接的な影響に対処するために行われている迅速かつ勇気ある改革は、医療の新しいモデルを可能にする手段と技術が存在することを実証しています。例えば、電子患者ポータル(ePortal)のようなイノベーションは、次のことを促進することができます:a) 外来診療の抜本的な改革、b) パンデミックの余波で経済的に制約を受ける中でのコスト抑制、c) 不必要な移動や輸送の削減による環境の持続可能性。ここでは、アイルランド国立てんかん患者電子カルテのePortalであるPiSCESの開発が実証されています。このプロジェクトは、COVID-19の危機に先立ち、患者と家族中心のてんかんケアを促進することを目的としています。

OBJECTIVES: The current COVID-19 pandemic stresses an urgency to accelerate much needed health service reform. Rapid and courageous changes being made to address its immediate impact are demonstrating that the means and technology to enable new models of healthcare exist. For example, innovations such as electronic patient portals (ePortal) can facilitate: a) radical reform of out-patient care; b) cost containment in the economically constrained aftermath of the pandemic; c) environmental sustainability by reduction of unnecessary journeys/transport. Herein the development of PiSCES, an ePortal to the Irish National Epilepsy Electronic Patient Record, is demonstrated. This project, which pre-dates the COVID-19 crisis, aims to facilitate better patient- and family-centred epilepsy care.

方法:

民族誌調査、文書分析、共同アプリケーション設計セッションを組み合わせて、PiSCESの要件を導き出した。これらの要求事項をもとに、必要な機能モジュールの仕様が策定され、ソフトウェア開発の指針となりました。

METHODS: A combination of ethnographic research, document analysis and joint application design sessions was used to elicit PiSCES requirements. From these, a specification of desired modules of functionality was established and guided the software development.

結果:

PiSCESの機能には、「My Epilepsy Care Summary」、「My Epilepsy Care Goals」、「My Epilepsy Clinic Letters」、「Help Us Measure Your Progress」、「Prepare For Your Clinic Visit」、「Information for Your Healthcare Provider」などがあります。このシステムは、てんかん患者が自分のカルテにアクセスし、共同執筆者として参加することを可能にします。このシステムは、患者と医師のパートナーシップの改善を促進し、患者の自己管理を促進することができます。

RESULTS: PiSCES functional features include "My Epilepsy Care Summary", "My Epilepsy Care Goals", "My Epilepsy Clinic Letters", "Help Us Measure Your Progress", "Prepare For Your Clinic Visit", "Information for Your Healthcare Provider". The system provides people with epilepsy access to, and engages them as co-authors of, their own medical record. It can promote improved patient-clinician partnerships and facilitate patient self-management.

意義:

COVID-19の余波で、医療部門がサービスを提供する「いつも通りのビジネス」に戻る可能性は極めて低い。パンデミックは、PiSCESのようなイノベーションの採用を加速させることが期待されています。したがって、個々の患者のニーズや嗜好に応じたケアを提供するための変革の触媒となるでしょう。

SIGNIFICANCE: In the aftermath of COVID-19, it is highly unlikely that the healthcare sector will return to a "business as usual" way of delivering services. The pandemic is expected to accelerate adoption of innovations like PiSCES. It is therefore a catalyst for change that will deliver care that is more responsive to individual patient needs and preferences.

This article is protected by copyright. All rights reserved.