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J Nurs Manag.2020 Jul;doi: 10.1111/jonm.13100.Epub 2020-07-15.

急性期病院で働く看護師における患者中心のケア提供の予測因子

Predictors of Patient-Centered Care Provision among Nurses in Acute Care Setting.

  • Eman Alhalal
  • Laila Mohammad Alrashidi
  • Abdulrahman Nayir Alanazi
PMID: 32667691 DOI: 10.1111/jonm.13100.

抄録

エイム:

本研究は、急性期病院で働く看護師における患者中心のケア提供の予測因子を明らかにすることを目的として実施された。その結果、構造的エンパワーメントと思いやりの満足度が高いほど、また燃え尽きが低いほど、患者中心のケア提供が予測されるという仮説を立てた。

AIM: The study was conducted to assess the predictors of patient-centered care provision among nurses working in an acute care setting. We hypothesized that higher structural empowerment and compassion satisfaction and lower burnout would predict the provision of patient-centered care.

背景:

患者中心のケアは、質の高い医療の重要な側面であり、看護ケアの中心である。これまでの研究では、看護師の間で患者中心のケアの提供を決定づける要因がいくつか明らかにされているが、患者中心のケアの提供を予測する要因の理解にはまだギャップがある。

BACKGROUND: Patient-centered care is a crucial aspect of quality healthcare and the heart of nursing care. Although previous studies have highlighted some determinants of patient-centered care provision among nurses, there remains a gap in understanding the factors that predict the provision of patient-centered care.

方法:

横断的予測デザインを用いた。ランダムサンプリングにより、サウジアラビアの急性期ケアサービスを提供する5つの病院から255名の看護師を募集した。

METHODS: A cross-sectional predictive design was used. Through random sampling, 255 nurses were recruited from five hospitals providing acute care services in Saudi Arabia.

結果:

多重線形回帰により、看護師による患者中心のケアの提供において、思いやりの満足度(β = .260 [95%CI: .201-.645])、燃え尽き(β = -.266 [95%CI: -.998-.403])、構造的エンパワーメント(β = .273 [95%CI: .462-1.427])が共同で有意な分散(27.5%)を説明していることが明らかになった。

RESULTS: Multiple linear regression revealed that compassion satisfaction (β = .260 [95%CI: .201-.645]), burnout (β = -.266 [95%CI: -.998--.403]), and structural empowerment (β = .273 [95%CI: .462-1.427]) jointly explained significant variance (27.5%) in the provision of patient-centered care by nurses.

結論:

研究の結果、バーンアウトの減少、思いやりの満足度の向上、構造的エンパワーメントが看護師の患者中心のケアの提供を増加させることが明らかになった。

CONCLUSIONS: The study findings reveal that lower burnout, higher compassion satisfaction, and structural empowerment increase nurses' provision of patient-centered care.

看護管理への影響:

看護師が患者中心のケアを提供するためには、思いやりの満足度と燃え尽きに対処するだけでなく、看護師をエンパワーするリーダーシップと管理戦略が重要である。

IMPLICATIONS FOR NURSING MANAGEMENT: Leadership and managerial strategies that not only address compassion satisfaction and burnout but also empower nurses are crucial for provision of patient-centered care by nurses.

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