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日本語AIでPubMedを検索

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Int J Environ Res Public Health.2020 Jul;17(14). E4981. doi: 10.3390/ijerph17144981.Epub 2020-07-10.

ヘルスケアにおけるリーン経営の実施による競争力の向上

Increasing Competitiveness through the Implementation of Lean Management in Healthcare.

  • J Carlos Prado-Prado
  • Jesús García-Arca
  • Arturo J Fernández-González
  • Mar Mosteiro-Añón
PMID: 32664355 DOI: 10.3390/ijerph17144981.

抄録

第一に、アクション・リサーチのアプローチを採用することで、ヘルスケアにおけるリーン経営の実施を促進する参加型の方法論を設計すること、第二に、スペインの公立病院の睡眠ユニットに適用することで、この方法論の有用性を説明することである。この方法論は、広い意味でのリーン経営の実施を提案しています:競争上の優位性を達成するために、リーンの原則とその実践的なツールや実践の両方を採用することです。リーン経営の実施を通じて変化を導入する際には、サービスのバリューチェーン全体が考慮されました。この実施は、プロジェクト(人員の柱)のスタッフを訓練し、関与させ、バリューチェーンのプロセス(プロセスの柱)の「無駄」を検出し、分析し、目標(主要業績指標の柱)に沿った制御と測定のメカニズムを確立し、これらの目標を達成するための改善行動を配置することを含んでいました。この方法論を適用することで、有効性、効率性、品質の面で患者の流れの管理が改善されただけでなく、無駄のない文化への内部変革がもたらされました。

The main aim of this paper was two-fold: first, to design a participative methodology that facilitates lean management implementation in healthcare by adopting the action research approach; second, to illustrate the usefulness of this methodology by applying it to the sleep unit of a public hospital in Spain. This methodology proposes the implementation of lean management in its broadest sense: adopting both lean principles and some of its practical tools or practices in order to achieve competitive advantage. The complete service value chain was considered when introducing changes through lean management implementation. This implementation involved training and involving staff in the project (personnel pillar), detecting and analysing "waste" in value chain processes (processes pillar) and establishing control and measurement mechanisms in line with objectives (key performance indicators pillar) and putting in place improvement actions to achieve these objectives. The application of this methodology brought about an improvement in the management of patient flow in terms of effectiveness, efficiency and quality but also an internal transformation towards lean culture.