あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Int J Environ Res Public Health.2020 Jul;17(14). E4965. doi: 10.3390/ijerph17144965.Epub 2020-07-09.

男子学生のメンタルヘルスの助けを求める行動を改善する。複合的な介入を開発するためのフレームワーク

Improving Mental Health Help-Seeking Behaviours for Male Students: A Framework for Developing a Complex Intervention.

  • Ilyas Sagar-Ouriaghli
  • Emma Godfrey
  • Selina Graham
  • June S L Brown
PMID: 32660145 DOI: 10.3390/ijerph17144965.

抄録

男性は精神衛生上の問題に対して助けを求める傾向が低く、このプロセスは、女性に比べて自殺率が不釣り合いに高いことを説明するためによく使われています。さらに、大学生は、助けを求める傾向が低い脆弱な集団とみなされることが多い。そのため、男子学生は、精神衛生上の問題で助けを求めることにさらに消極的であり、自殺のリスクが高いグループである。学生のメンタルヘルス問題はしばしばメディアで取り上げられていますが、男子学生のために特別にデザインされたエビデンスに基づいた解決策はほとんど存在しません。この論文では、男子学生が心理的なサポートを受けようとする意欲を向上させるためのメンタルヘルス介入策をよりよく設計する方法について、包括的な枠組みを提供しようとしています。男子学生に関連する介入を開発するために、医学研究評議会(MRC)の複雑な介入を開発するためのフレームワークを使用した。この論文では、まず以前の援助を求める介入とその評価方法について説明し、第二に、男子学生が援助にアクセスする際に直面する重要な要因を概説した理論的枠組み、第三に、これらの要因をどのように行動変容モデルにマッピングしてエビデンスに基づいた介入の開発を知らせることができるかについて論じている。最後に、具体的な機能と行動変容のテクニックを用いた介入の例が提供され、この枠組みがどのように実施され評価されるかを示す。このフレームワークは、メンタルヘルスの支援を求める男子学生と女子学生の間の格差を減らすのに役立つことが期待されている。

Men are less likely to seek help for mental health difficulties and this process is often used to help explain the disproportionally higher suicide rates compared to women. Furthermore, university students are often regarded as a vulnerable population group with a lower propensity to seek help. Thus, male students are a very high-risk group that is even more reluctant to seek help for mental health difficulties, placing them at high risk of suicide. Often, student mental health problems are highlighted in the media, but very few evidence-based solutions specifically designed for male students exist. The current paper seeks to provide a comprehensive framework about how to better design mental health interventions that seek to improve male students' willingness to access psychological support. The Medical Research Council's (MRC's) framework for developing a complex intervention was used to develop an intervention relevant to male students. In this paper, previous help-seeking interventions and their evaluation methods are first described, secondly, a theoretical framework outlining the important factors male students face when accessing support, and thirdly, how these factors can be mapped onto a model of behaviour change to inform the development of an evidence-based intervention are discussed. Finally, an example intervention with specific functions and behaviour change techniques is provided to demonstrate how this framework can be implemented and evaluated. It is hoped that this framework can be used to help reduce the disparity between male and female students seeking mental health support.