あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Sports Sci.2020 Jul;:1-10. doi: 10.1080/02640414.2020.1792159.Epub 2020-07-13.

時間的なプレッシャーがあるとき、スポーツは最初にキャンセルされる」。ドイツの大学生における身体活動の障壁に関する混合法研究

'When I have time pressure, sport is the first thing that is cancelled': A mixed-methods study on barriers to physical activity among university students in Germany.

  • Jennifer Hilger-Kolb
  • Adrian Loerbroks
  • Katharina Diehl
PMID: 32658595 DOI: 10.1080/02640414.2020.1792159.

抄録

学校から大学への移行は、身体活動(PA)の低下と関連していることがわかっています。定期的な身体活動への参加は、肥満や2型糖尿病、心血管疾患などの様々な慢性疾患の予防に重要な役割を果たしているため、大学生の身体活動を阻害する障壁についての理解を深める必要があります。そこで私たちは、まず、ドイツ全土を対象とした定量的なオンライン調査(n=689、女性69.5%)を実施し、大学生の身体活動を阻害する要因を調査しました。その後、20回の詳細な定性インタビュー(女性65.0%)を実施して、これらの障壁をより詳細に調査した。定量調査では、特に時間的・動機的な障壁が大学生のPA活動を妨げていることが明らかになったが、定性インタビューでは、これらの障壁の間には関連性があると考えられることが示された。さらに、定性インタビューでは、量的調査には含まれていなかった移行に関連した障壁(日常生活でのルーティンの欠如、新しいスポーツクラブを見つけることの難しさなど)を発見することができました。このように、将来的には、大学生を対象としたより大規模なサンプルでこれらの障壁を評価するための定量的な手段に、このような障壁を取り入れるべきである。さらに、本研究で得られた知見は、ドイツの大学でのスポーツクラブ活動を促進するための出発点となる可能性があります。

The transition from school to university has been found to be associated with a decline in physical activity (PA). As regular engagement in PA plays an important role in preventing obesity and various chronic diseases such as type 2 diabetes and cardiovascular diseases, a deeper understanding on barriers that hinder university students from being physically active is necessary. We therefore conducted a mixed-methods study which built, first, on conducting a quantitative online survey across Germany (n = 689; 69.5% female) to examine barriers among university students. Afterwards, we explored these barriers in more detail by conducting 20 in-depth qualitative interviews (65.0% female). While we identified in our quantitative survey that especially time-related and motivational barriers hindered university students to engage in PA, our qualitative interviews indicate that connections between these barriers seem to exist. Moreover, the qualitative interviews enabled us to identify additional transition-related barriers (e.g., missing routines in everyday life, difficulties in finding a new sports club) that were not included in the quantitative questionnaire. Thus, such barriers should be incorporated into quantitative instruments to assess these barriers in larger samples of university students in the future. Moreover, our findings provide potential starting points for promoting PA in German university settings.