あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Nurse Educ Today.2020 Jun;92:104520. S0260-6917(19)31590-4. doi: 10.1016/j.nedt.2020.104520.Epub 2020-06-29.

学習伝達モデルを通じたシミュレーションと臨床実習の間での反射的能力の開発。質的研究

Developing reflective competence between simulation and clinical practice through a learning transference model: A qualitative study.

  • Judith Roca
  • Mercedes Reguant
  • Glòria Tort
  • Olga Canet
PMID: 32653810 DOI: 10.1016/j.nedt.2020.104520.

抄録

目的:

本研究では、反射的能力を開発するために設計されたマルチモーメントデブリーフィングモデルと反射的ジャーナリングを組み合わせた教育学的リソースの効果を理解しようとした。

OBJECTIVE: This study sought to understand the effects of a pedagogical resource combining a multi-moment debriefing model with reflective journaling that is designed to develop reflective competence.

デザイン:

インスツルメンタルケーススタディデザインを用いた質的教育研究を行った。研究に参加したのは32名の看護学生で、提案されたリフレクティブプラクティスリソースの各瞬間(M1、M2、M3)に応じて96個のリフレクティブジャーナルを書いた。ジャーナリングは臨床シミュレーション活動と臨床実習期間の両方で行われた。

DESIGN: A qualitative educational study was used with an instrumental case study design. Participating in the study were 32 nursing students who wrote 96 individual reflective journals in accordance with each moment (M1, M2, M3) of the proposed reflective practice resource. The journaling was conducted during both the clinical simulation activity and the period of clinical practice.

方法:

忠実度の高い臨床シミュレーションのプロセスから得られたリフレクティブジャーナルを用いて、シミュレーション直後のデブリーフィング、シナリオ後のデブリーフィング、そして臨床実習という3つの学習の瞬間を探った。内容分析には、古典的な内容分析を用いた。

METHODS: The reflective journals resulting from the high-fidelity clinical simulation process were used to explore three moments of learning: debriefing immediately after simulation, post-scenario debriefing, and clinical practice. The typology of content analysis used was classical content analysis, which followed a deductive logic, since to assess reflection levels the 5Rs Reflective Writing Scale was used.

結果:

シミュレーション後の瞬間(M1)では、学生は戦略的な物語的考察のレベルに関連した意味のあるユニットをより多く作成しました。しかし、臨床実習では、反省はより分析的で、反省のレベルが最も高かった。

RESULTS: In the post simulation moment (M1), students produced a greater number of meaningful units associated with a level of strategic narrative reflection. During clinical practice however reflection was more analytical, with the highest level of reflection.

結論:

看護学生は、シミュレーションの経験と臨床の間の連続性を確立するための反射的実践の反復プロセスを通じて、反射的能力を開発しました。

CONCLUSION: Nursing students developed reflective competence through an iterative process of reflective practice establishing a continuum between simulation experience and clinical.

Copyright © 2020 Elsevier Ltd. All rights reserved.