あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Surg Educ.2020 Jul;S1931-7204(20)30214-2. doi: 10.1016/j.jsurg.2020.06.021.Epub 2020-07-08.

外科研修医のクリッカー評価システムに対する認識.臨床教授の業績データ収集と活用のための新たなアプローチ

Surgery Resident Perceptions of the Clicker Evaluation System: A Novel Approach to Collecting and Utilizing Clinical Faculty Performance Data.

  • David S Kao
  • Nital P Appelbaum
  • Stephen L Kates
  • Gregory F Domson
PMID: 32653499 DOI: 10.1016/j.jsurg.2020.06.021.

抄録

目的:

医学研修生は、臨床教員から総合的なパフォーマンスに関するフィードバックを受けるためのプロセスを設けていることが多い。教員が学習者にフィードバックを提供するための効果的な方法についてのガイダンスはあるが、教員のパフォーマンスに対する研修生の評価を分析した文献は少ない。我々は、外科研修医が臨床教員を評価するための効果的で匿名性の高い方法を模索した。

OBJECTIVE: Medical trainees often have a process in place to receive feedback from clinical faculty regarding overall performance. While there is guidance on effective methodologies for faculty to provide feedback for learners, there is a dearth of literature analyzing trainees' evaluation of faculty performance. We sought to identify an effective and anonymous method for surgery residents to evaluate clinical faculty.

デザイン:

バージニアコモンウェルス大学(VCU)ヘルスの整形外科学科では、2012年からプログラム改善を目的として、研修医から毎年臨床教員のパフォーマンスデータを収集するための斬新なプロセスを実施しました。具体的には、レジデントは「クリッカー」とも呼ばれるウェブベースの聴衆応答システムを使用して、アカデミックイヤーにおける教員のパフォーマンスを評価しました。2018年6月の評価セッションでは、このクリッカー評価プロセスに関する住民の認識を評価するために、住民は匿名の9つの質問調査にも記入しました。

DESIGN: The Department of Orthopedic Surgery at Virginia Commonwealth University (VCU) Health implemented a novel process to gather annual clinical faculty performance data from residents for the purpose of program improvement starting in 2012. Specifically, residents used a web-based audience response system, also known as a "clicker" system, to evaluate faculty performance over the academic year. During the June 2018 evaluation session, residents also completed an anonymous, 9 question survey to assess the residents' perceptions regarding this clicker evaluation process.

設定:

バージニア州リッチモンドにある三次医療病院VCUヘルスシステム。

SETTING: VCU Health System, a tertiary care hospital in Richmond, Virginia.

参加者:

VCU Healthの整形外科研修医24名全員が評価プロセスに参加し、2018年に知覚調査を完了した。

PARTICIPANTS: All 24 orthopaedic surgery residents at VCU Health participated in the evaluation process and completed the perception survey in 2018.

結果:

96% (n=23) の住民は、クリッカーのプロセスを通じてアテンドのパフォーマンスを正確に評価することができること、回答が匿名であることに自信を持っていること、そして所属部署の委員長がアテンドのパフォーマンスを評価する際に自分の意見を重視していることに同意した。定性的な回答では、匿名性がクリッカープロセスの長所であるとしていますが、改善の余地があるとしたら、質問の改善などが挙げられています。

RESULTS: Ninety-six percent (n = 23) of the residents agreed that they are able to accurately rate their attendings' performance, felt confident that their responses remained anonymous, and that their departmental chair values their opinion when evaluating their attendings' performance through the clicker process. Qualitative responses identified anonymity as a strength of the clicker process, while opportunities for improvement included refinement of questions.

結論:

クリッカー評価システムは、学術的な設定で臨床教員のパフォーマンスを研修医が評価するための効果的で匿名の方法である。今後のステップとしては、学部の教育目標に基づいた質問の改良、他の専門分野でのクリッカー評価システムの採用、クリッカー評価プロセスを最適化する方法の研究などが挙げられる。クリッカー評価のフィードバックが臨床教員の行動に変化をもたらすかどうか、またどのように変化するかを確認するために、追加の研究を行う必要がある。

CONCLUSIONS: The clicker evaluation system is an effective and anonymous method for resident evaluation of clinical faculty performance in academic settings. Future steps include refinement of questions based on departmental goals for education, adoption of the clicker evaluation system by other specialties, as well as research into ways to optimize the clicker evaluation process. Additional research should be done to see if and how the clicker evaluation feedback translates into change in clinical faculty behavior.

Copyright © 2020 Association of Program Directors in Surgery. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.