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Environ Int.2020 Jul;143:105907. S0160-4120(20)31862-6. doi: 10.1016/j.envint.2020.105907.Epub 2020-07-06.

ヨーロッパの都市における大気質の緩和。現状と今後の課題

Air quality mitigation in European cities: Status and challenges ahead.

  • M Viana
  • F de Leeuw
  • A Bartonova
  • N Castell
  • E Ozturk
  • A González Ortiz
PMID: 32645487 DOI: 10.1016/j.envint.2020.105907.

抄録

現在、都市は大気質(AQ)改善の中核を担っている。本研究では、欧州10都市(アントワープ、ベルリン、ダブリン、マドリード、マルメ、ミラノ、パリ、プロブディフ、プラハ、ウィーン)における2018年のAQ管理戦略と成果の概要、および2013年以降の進化(同都市、プラスプロイエスティとヴィリニュス)について、AQ管理者からの直接のインプットに基づいて報告する。2018 年の AQ 緩和の状況と 2013 年以降の進展を評価した。その結果、緩和戦略の大部分が道路交通を対象としたものであることが明らかになった一方で、内航海運、建設・解体工事、レクリエーション用の木材燃焼などの新たな発生源が確認された。いくつかの都市は2018年に、2013年にはまだ特定されていなかった、WHOのガイドラインを満たすために大気汚染濃度の低下を継続するという野心を持っていた。評価対象となったすべての都市が特定した具体的なニーズは、緩和戦略の有効性を定量化し、費用便益分析を行うためのツールと、現実の道路運送車両の排出量に関する具体的で最新の技術的ガイダンスであった。また、AQ、気候変動、騒音などのコベネフィットを促進する緩和策を特定するためのガイダンスも求めた。地方・地域・国・EUレベルでの行政の支援、特に大気質管理プロセスの初期段階での地方政策立案者の関与が不可欠であると考えられた。本研究では、AQ政策の成功・不成功の要因や、その実施中に直面した課題についての洞察を得ることができる。また、知識のギャップを特定し、都市の具体的なニーズについて研究や政策立案のコミュニティに情報を提供している。

Cities are currently at the core of air quality (AQ) improvement. The present work provides an overview of AQ management strategies and outcomes in 10 European cities (Antwerp, Berlin, Dublin, Madrid, Malmö, Milan, Paris, Plovdiv, Prague, Vienna) in 2018, and their evolution since 2013 (same cities, plus Ploiesti and Vilnius), based on first-hand input from AQ managers. The status of AQ mitigation in 2018, and its evolution since 2013, were assessed. While results evidenced that the majority of mitigation strategies targeted road traffic, emerging sources such as inland shipping, construction/demolition and recreational wood burning were identified. Several cities had in 2018 the ambition to continue decreasing air pollution concentrations to meet WHO guidelines, an ambition which had not yet been identified in 2013. Specific needs identified by all of the cities assessed were tools to quantify the effectiveness of mitigation strategies and for cost-benefit analysis, as well as specific and up to date technical guidance on real-world road vehicle emissions. The cities also requested guidance to identify mitigation measures promoting co-benefits, e.g., in terms of AQ, climate change, and noise. Support from administrations at local-regional-national-EU scales, and especially involving local policy-makers early on in the air quality management process, was considered essential. This work provides insight into the drivers of successful/unsuccessful AQ policies as well as on the challenges faced during their implementation. We identify knowledge gaps and provide input to the research and policy-making communities as to specific needs of cities.

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