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日本語AIでPubMedを検索

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BJGP Open.2020 Jul;bjgpopen20X101049. doi: 10.3399/bjgpopen20X101049.Epub 2020-07-07.

ホームレスを経験している患者のための専門的なプライマリ・ケア・サービスの評価:質的研究

Evaluating a specialist primary care service for patients experiencing homelessness: a qualitative study.

  • Emily Clark
  • Emily Player
  • Tara Gillam
  • Sarah Hanson
  • Nicholas Steel
PMID: 32636203 DOI: 10.3399/bjgpopen20X101049.

抄録

背景:

ホームレス経験者(PEH)は、しばしば健康状態が悪く、多疾患、早期死亡を経験し、質の高い医療を受けるための障壁を経験します。これらの患者に専門的なプライマリーケアを提供するための最善の方法については、ほとんど知られていない。

BACKGROUND: People experiencing homelessness (PEH) often experience poor health, multimorbidity, and early mortality and experience barriers to accessing high quality health care. Little is known about how best to provide specialist primary care for these patients.

AIM:

専門家によるプライマリ・ケア・サービスを受診したホームレス経験者に提供された医療ケアを評価する。

AIM: To evaluate the health care provided to patients experiencing homelessness who were seen in a specialist primary care service.

主流のGPサービスを受診することが困難なラフスリーパーなどの排除された脆弱な人々を対象とした都市中心部のプライマリ・ヘルスケア・サービスの質的評価。

DESIGN & SETTING: A qualitative evaluation of a city centre primary healthcare service for excluded and vulnerable people, such as rough sleepers, who find it difficult to visit mainstream GP services.

方法:

患者の特徴とサービス利用に関するデータは、評価の文脈を提供するために、電子検索とフリーテキスト検索を使用してプライマリケアの記録から抽出した。11人の患者と4人のスタッフとの半構造化インタビューを行い、態度や経験を探った。

METHOD: Data on patient characteristics and service use were extracted from primary care records using electronic and free-text searches to provide context to the evaluation. Semi-structured interviews with 11 patients and four staff were used to explore attitudes and experiences.

結果:

患者は一般人口に比べて高いニーズを持っていた。患者は、ケアの継続性、アクセスの容易さ、集学的ケア、人を中心としたケアを重視していた。スタッフは、反省と学習の機会が不足しており、臨床能力の低さがサービスの安全性と質に影響を与えていることを懸念していた。スタッフはまた、サービス計画への患者の参加をもっと求めていた。

RESULTS: Patients had high needs compared with the general population. Patients valued continuity of care, ease of access, multidisciplinary care, and person-centred care. Staff were concerned that they lacked opportunities for reflection and learning, and that low clinical capacity affected service safety and quality. Staff also wanted more patient involvement in service planning.

結論:

PEHの複雑な健康と社会的問題は、プライマリーケアの専門家によるサービスの恩恵を受けていた。

CONCLUSION: PEH's complex health and social problems benefited from a specialist primary care service, which is thought to reduce barriers to access, treat potentially challenging patients in a non-judgmental way, and provide personal continuity of care in order to develop trust.

Copyright © 2020, The Authors.