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日本語AIでPubMedを検索

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J Vis Exp.2020 Jun;(160). doi: 10.3791/60247.Epub 2020-06-20.

観察的な方法とコンピュータツールを使用して3-6歳の子供の機能的能力を測定します

Measuring the Functional Abilities of Children Aged 3-6 Years Old with Observational Methods and Computer Tools.

  • María Consuelo Sáiz Manzanares
  • Raúl Marticorena Sánchez
  • Álvar Arnaiz González
  • José Francisco Díez Pastor
  • César I García Osorio
PMID: 32628157 DOI: 10.3791/60247.

抄録

幼児期(0~6歳)における機能的能力とその発達の分析は、ある種の発達障害を持つ幼児の基本的な側面であり、各利用者(生徒または患者)のニーズに合わせてプログラムされた介入を通じて、予防を促進することができます。しかし、初期評価の結果を記録し、解釈するための自動化されたツールの使用を分析した研究はこれまでほとんどありませんでした。ここでは、知的障害を持つ3~6歳の幼児の幼児期の機能的能力を調べるためのプロトコルを提示していますが、このプロトコルは0~6歳にも使用できます。このプロトコルでは、早期介入の訓練を受けた専門家が自然環境で記録した系統的な観察結果の解釈を容易にするコンピュータ・アプリケーション「eEarlyCare」を利用しています。このソフトウェアは、11の機能領域(食の自律性、パーソナルケアと衛生、自立した着衣と脱衣、括約筋のコントロール、機能的な移動、コミュニケーションと言語、日常生活のルーチン、適応行動と注意)と合計114の異なる行動を分析するために使用することができます。この方法は、観察された能力の分析を容易にし、早期の介入を大いに支援します。他の観察方法と比較して、個人的・物質的資源をより効率的に利用することができます。コンピュータアプリケーションを使用することで、観察結果の記録が容易になり、観察結果の整理と反省に役立ちます。観察結果は、正常な発達パラメータと比較して画面上に表示されます。この情報は、各ユーザー(生徒や患者)に最適な介入プログラムの決定に参考にすることができます。同様に、クラスタリング技術を適用して、ソフトウェアで特定された知的障害の種類と機能的発達との関係を分析し、早期ケアの専門家の介入の指針となることを意図しています。

The analysis of functional abilities and their development in early childhood (0-6 years old) are fundamental aspects among young children with certain types of developmental difficulties that can facilitate prevention, through programmed interventions adapted to the needs of each user (student or patient). There are, however, few investigations to date, that have analyzed the use of automated tools for recording and interpreting the results of the initial assessment. Here, a protocol is presented to examine the functional abilities in early childhood in young children, aged between 3-6 years old, with intellectual disabilities, but the protocol can also be used for ages 0 to 6 years. The protocol makes use of a computer application, eEarlyCare, that facilitates the interpretation of the results of systematic observations, which are recorded in natural environments by professionals trained in early intervention. The software can be used to analyze 11 functional areas (Food Autonomy, Personal Care and Hygiene, Dressing and Undressing Independently, Sphincter Control, Functional Mobility, Communication and Language, Daily Life Routines, Adaptive Behavior and Attention) and a total of 114 different behaviors. Its use facilitates the analysis of the observed abilities and greatly assists early intervention. Compared to other observational methods, it allows a more efficient use of personal and material resources. The use of the computer application facilitates the recording of the observation results, which helps with organization and reflection on the observations. The software displays the observation results on-screen compared to normal developmental parameters. This information can be referred to for decision-making about the most suitable intervention program for each user (student or patient). Likewise, clustering techniques are applied to analyze the relation between the type of intellectual disabilities and functional development identified with the software, a relation that is intended to serve as a guide for early-care professional intervention.