あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Traffic Inj Prev.2020 Jul;:1-6. doi: 10.1080/15389588.2020.1782896.Epub 2020-07-02.

チャイルドシートの誤用を減らすために:点検所の意識と利用に関する全国調査

Reducing child restraint misuse: national survey of awareness and use of inspection stations.

  • Sharon Levi
  • Hyunshik Lee
  • Weijia Ren
  • Shawn McCloskey
  • Adele Polson
PMID: 32615804 DOI: 10.1080/15389588.2020.1782896.

抄録

チャイルドシート(CRS)の設置や使用方法を体験的に指導することは、誤用を減らすために有効な方法であることが研究で明らかになっています。しかし、その利用率は低いのが現状です。AACPSIR(Awareness and Availability of Child Passenger Safety Information Resources)調査の目的は、保育者がCRS検査場をどの程度認識しているかを推定することである。また、この調査では、保育者の信頼度とリスク認識、および検査ステーションの利用に対する潜在的な障壁や促進要因との関係も評価した。AACPSIRは、0~9歳の子供と月に2回以上運転する成人を対象としたウェブベースの横断的調査である。クラスター標本設計を用いて住所ベースの標本を選択した。子供の同乗者と頻繁に運転することを報告した介護者は、検査ステーションの認知度と使用、CRSの使用に関する信頼度、検査ステーションの使用に対する障壁と促進要因について質問に回答した。データは 1,565 世帯から収集した。全体では 66.9%の回答者がインスペクションステーションの存在を認識していたが、利用したことがあると回答したのは 44.2%にとどまった。ほとんどの介護者は、チャイルドシートが正しく取り付けられていることに自信がある(91.7%)と回答した。回答者の4分の1は、検査ステーションを利用しない理由として、「必要ないと思うから」と回答しています。また、「待ち時間が長い」(66.5%)、「距離が遠い」(65.2%)、「予定が合わない」(63.9%)なども障壁となる可能性が高いと回答しています。逆に、検査ステーション利用者の間では、ほとんどの人が予約の必要がなく(73%)、半数以上が自宅から5マイル以内、車で15分以内の場所に検査ステーションがあると回答していた。AACPSIR調査の結果は、一部の介護者がCPSのサービスに関する知識やサービスの利用など、ポジティブな安全文化を共有していることを示唆している。懸念されるのは、検査ステーションが必要ないことを示したために検査ステーションを利用しなかった介護者、CRSの設置方法をすでに知っていたために検査ステーションを利用しなかった介護者、または他の不便さを指摘した介護者である。検査ステーションをよく知らない介護者や、サービスが必要ないと考えている介護者を対象とした将来の介入プログラムは、子どもの乗客の安全性を向上させる可能性がある。

Research indicates that hands-on instruction on installation and use of child restraint systems (CRSs) is an effective method to reduce misuse. However, use of these services is low. The objective of the Awareness and Availability of Child Passenger Safety Information Resources (AACPSIR) Survey was to estimate the degree of awareness caregivers have of CRS inspection stations. The survey also evaluated the relationships among caregiver confidence and risk perceptions as well as potential barriers and facilitators to inspection station use. The AACPSIR was a web-based cross-sectional survey targeting a nationally representative sample of adults who drove with children aged 0-9 at least twice a month. An address-based sample was selected using a cluster sample design. Caregivers who reported driving frequently with child passengers answered questions on awareness and use of inspection stations, confidence related to CRS use, and barriers and facilitators to inspection station use. Data were collected from 1,565 households. In all, 66.9% of respondents were aware of inspection stations, but only 44.2% reported that they had used these services. Most caregivers indicated that they were confident (91.7%) that the car seat was installed correctly. A quarter of the respondents indicated a reason that might prevent them from using an inspection station was that they "don't think it's necessary". A long wait time (66.5%), distance (65.2%), and schedule conflicts (63.9%) were also frequently indicated as potential barriers. Conversely, among inspection station users, most did not need to make an appointment (73%), and over half indicated that the station was five miles or less from their home and within a 15-minute drive. The AACPSIR Survey results suggest a segment of caregivers share a positive safety culture, including knowledge of CPS services and use of those services. Of concern are caregivers who did not access an inspection station because they indicated it was not necessary, they already knew how to install the CRS, or pointed to other inconveniences. Future intervention programs that target caregivers unfamiliar with inspection stations or believe that the services are not necessary have the potential to improve child passenger safety.