あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Am J Community Psychol.2020 Jul;doi: 10.1002/ajcp.12440.Epub 2020-07-02.

社会変革のための奨学金.偶然の学者の反省

Scholarship for Social Change: Reflections of an Accidental Academic.

  • Meg A Bond
PMID: 32613630 DOI: 10.1002/ajcp.12440.

抄録

この記事では、より大きな公平性と包摂性に向けて社会変革を促進するための研究をしていた私が、どのようにして学術的なキャリアを歩んできたのかを説明します。私は、ハラスメント、疎外、特権といった私自身の経験から、私の道がどのようにして知らされてきたのかを振り返っています。これらの反省は、私たちは皆、自分の歴史、有利な立場、社会的な場所によって情報を得ており、それらの力が私たちの質問、質問の仕方、証拠を探す方法と場所、そして結果を得た後に何をするかを形作っているという信念の上に成り立っています。私の多様性に富んだ都市部の高校での経験は、私の曲がりくねった教育の道と相まって、学者になるための大きな可能性を予感させるものではありませんでした。私は、自分の意識を広げ、活動家としての学者としての役割を拡大し、成長する機会を与えてくれた経験について述べている。私自身の仕事の例を挙げながら、社会の変化に貢献することができる研究の3つの機能を探っていきます。(a) 名前をつけること、これは気づき、認識、関与につながる。(b) フレーミング、これは瞬間や特定の事例を超えて視野を広げ、制約を受ける文脈上の状況や思い込みを特定し、混乱させることにつながる。

In this article, I describe how I stumbled my way into an academic career doing research to promote social change toward greater equity and inclusion. I reflect on how my path has been informed by my own experiences with harassment, marginalization, and privilege. These reflections build upon the belief that we are all informed by our histories, vantage points, and social locations and that those forces shape the questions we ask, the way we ask them, how and where we look for evidence, and what we do with the results once we get them. My diverse, urban high school experience combined with my circuitous educational path did not portend great potential to become an academic. I describe experiences that expanded my awareness and opened up opportunities to grow and expand upon my role as an activist scholar. Through examples from my own work, I explore three possible functions of research that can contribute to social change: (a) NAMING, which leads to awareness, recognition, and engagement; (b) FRAMING, which expands our view beyond the moment and specific instances and leads to the identification and disruption of constraining contextual circumstances and assumptions; and (c) CATALYZING action, which builds momentum and promotes capacity for action.

© 2020 Society for Community Research and Action.