日本語AIでPubMedを検索
ろう者のケア。看護学生の知識と意識
Caring for the Deaf: Nursing Students' Knowledge and Awareness.
PMID: 32604268 DOI: 10.1097/01.NEP.0000000000000685.
抄録
複雑化する医療制度の中で、ろう者や難聴者など、看護師や病院が提供する通訳者のアメリカ手話の知識に大きく依存している社会的に疎外された人々にとって、複雑化する医療制度のナビゲートは困難である。本研究では、米国の看護学部生と大学院生を対象に、ろう者文化に関する知識と意識を調査した。その結果、人工内耳、通訳者の利用、親の新生児聴力検査の権利についての知識が低いことがわかった。ろう者のケアをすべてのレベルの看護教育に取り入れることは、看護教育の科学を発展させながら、患者のヘルスリテラシーとヘルスアウトカムを促進することになるだろう。
Navigating an increasingly complex health care system is challenging for marginalized populations, including the Deaf and hard of hearing who rely heavily on nurses' and hospital-provided interpreters' knowledge of the American Sign Language. This study examined Deaf culture knowledge and awareness among undergraduate and graduate nursing students in the United States. Study findings indicated low knowledge regarding cochlear implants, use of interpreters, and parental newborn hearing test rights. Integrating care of the deaf into all levels of nursing education will serve to promote patient health literacy and health outcomes while advancing the science of nursing education.