あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Front Educ (Lausanne).2020 Apr;5. 30. doi: 10.3389/feduc.2020.00030.Epub 2020-04-09.

ヒスパニック系ではない白人青少年の学業成績に及ぼす親の教育到達度の場所依存性の低下

Place-Based Diminished Returns of Parental Educational Attainment on School Performance of Non-Hispanic White Youth.

  • Shervin Assari
  • Shanika Boyce
  • Mohsen Bazargan
  • Cleopatra H Caldwell
  • Marc A Zimmerman
PMID: 32596626 PMCID: PMC7319182. DOI: 10.3389/feduc.2020.00030.

抄録

背景:

青少年の教育成果は、親の教育レベルを含む幅広い要因の関数である。しかし、この効果は、アフリカ系アメリカ人、ヒスパニック系、アジア系アメリカ人の青少年ではより小さいことが示されており、これはマージナリゼーションに関連した減少したリターン(MDR)と呼ばれるパターンである。しかし、青少年の親の教育の限界リターンを低下させるのが、人種・民族性なのか、それとも人種・民族性に関連した他の条件(例えば、近隣の質の低さ)なのかは不明である。

Background: Youth educational outcomes are a function of a wide range of factors including parental education level. This effect, however, is shown to be smaller for African American, Hispanic, and Asian American youth, a pattern called Marginalization-related Diminished Returns (MDRs). It is, however, unknown if it is race/ethnicity or other conditions associated with race/ethnicity (e.g., poor neighborhood quality) which reduces the marginal returns of parental education for youth.

目的:

MDRが人種・民族性のみに起因するものなのか、それとも貧しい地域の非ヒスパニック系白人にも残存するのかを探るために、米国の非ヒスパニック系白人を対象とした全国的に代表的なサンプルにおいて、親の教育レベルと近隣の質に基づく思春期の学業成績との関連性を比較した。

Aim: To explore whether MDRs are only due to race/ethnicity or if they also remain for non-Hispanic Whites in poor neighborhoods, we compared the association between parental education level and adolescents' school performance based on neighborhood quality in a nationally representative sample of non-Hispanic Whites in the United States.

方法:

この横断的研究では、1994年から2019年まで継続中の全国代表的コホートであるAdd Health研究の第1波を使用した。参加者には、12~21歳の非ヒスパニック系白人青年849人とその両親が含まれた。独立変数は親の教育レベルであり、連続尺度として扱われた。年齢、学年、性別、および親の婚姻状況が共変量であった。従属変数は学校成績(数学、英語、歴史、理科の成績の合計)であった。データ分析には線形回帰モデルを用いた。

Methods: This cross-sectional study used wave 1 of the Add Health study, an ongoing nationally representative cohort, 1994-2019. Participants included 849 non-Hispanic White adolescents between the ages of 12 and 21 years and their parents. The independent variable was parental education level, which was treated as a continuous measure. Age, grade, gender, and parental marital status were the covariates. The dependent variable was school performance (sum of school grades in Math, English, History, and Science). Linear regression models were used for data analysis.

結果:

全体的に、近隣の質の低下は学業成績の低下と関連していた。しかし、親の教育レベルは、青少年の学業成績と直接関連していなかった。親の教育レベルと近隣の質の間には統計的に有意な相互作用が見られ、近隣の質が低下すると、親の教育と青少年の学業成績との関連の強さが弱まることが示唆された。

Results: Overall, worse neighborhood quality was associated with worse school performance. Parental education level, however, was not directly associated with youth school performance. We found a statistically significant interaction between parental education level and neighborhood quality suggesting that the strength of the association between parental education and youth school performance weakens as neighborhood quality declines.

結論:

親の教育レベルは、より良い地域の青少年の教育成果を決定するより顕著な要因である。この結果は、MDRが人種/民族性のみに起因するものではなく、疎外や貧困と共通する文脈的要因があることを示唆している。これらの文脈的要因には、隔離、貧困の集中、社会的・物理的な近隣障害などが含まれる可能性がある。

Conclusion: Parental education level is a more salient determinant of youth educational outcomes in better neighborhoods. The result suggests that MDRs may not be solely due to race/ethnicity but contextual factors that commonly covary with marginalization and poverty. These contextual factors may include segregation, concentration of poverty, and social and physical neighborhood disorder.