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日本語AIでPubMedを検索

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PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Grad Med Educ.2020 Jun;12(3):335-339. doi: 10.4300/JGME-D-19-00570.1.

自己赦しを促進するための専門家の開発の研修会

A Professional Development Workshop to Facilitate Self-Forgiveness.

  • Dotun Ogunyemi
  • Nathaniel I Sugiyama
  • Thomas M Ferrari
PMID: 32595855 PMCID: PMC7301949. DOI: 10.4300/JGME-D-19-00570.1.

抄録

背景:

証拠は、自己、他者、および出来事を許すことで、人間関係と自尊心が改善され、不安、抑うつ、およびストレスが軽減され、血圧が低下し、心血管の健康が改善され、免疫機能が向上することを示唆している。

Background: Evidence suggests that forgiving one's self, others, and events improves relationships and self-esteem; reduces anxiety, depression, and stress; lowers blood pressure; improves cardiovascular health; and boosts immune function.

目的:

私たちは、医学教育の専門家が寛容を促進するためのワークショップの有効性を決定した。

Objective: We determined the efficacy of a workshop to facilitate forgiveness in medical education professionals.

方法:

2018年の医学教育学会で、4名のファシリテーターが実施した1時間の自己赦免ワークショップが発表されました。ワークショップでは、赦しとInternal Family Systemsについての教則的なプレゼンテーション、自己赦しの概念についての小グループディスカッション、自己赦しについての15分間のガイド付きイメージ音声瞑想、介入後の小グループディスカッションが行われた。自己、他者、状況に対する寛容さを測定する18項目のハートランド・フォーガンス・スケール(HFS)は、介入前と介入後に完了した(スコア範囲、18-126)。

Methods: A 1-hour self-forgiveness workshop conducted by 4 facilitators was presented at a medical education conference in 2018. The workshop included a didactic presentation on forgiveness and Internal Family Systems, small group discussion on self-forgiveness concepts, a 15-minute guided imagery audio meditation on self-forgiveness, and postintervention small group discussion. The 18-item Heartland Forgiveness Scale (HFS), which measures forgiveness for self, others, and situations, was completed preintervention and postintervention (score range, 18-126).

結果:

参加者は91名で、大学院医学教育の管理者・ディレクター(61%)、学部長・研修部長(19%)、学術関係者・その他(20%)が含まれていた。参加者は米国南部(20%)、西部(17%)、中西部(31%)、北東部(32%)の地域からの参加者でした。ベースラインのHFSスコアは、53%が寛容、47%が中立であり、寛容でない傾向のある参加者はいなかった。HFSの総スコアは有意に増加し(前90.31対後95.7、=.013)、自己の寛容度(前53%対後73%、=.012、オッズ比=2.47)と他者の寛容度(前49%対後69%、=.020、オッズ比=2.3)が有意に増加していた。予防前のグループでの話し合いのトピックは、罪悪感、羞恥心、許すことへの障壁に焦点を当てていたが、予防後の話し合いでは、課題と利点に焦点を当てていた。

Results: There were 91 participants, including graduate medical education managers and directors (61%), deans/clerkship directors (19%), and academic faculty/others (20%). Participants were from the South (20%), West (17%), Midwest (31%), and Northeast (32%) US regions. Baseline HFS scores showed that 53% were forgiving, 47% were neutral, and no participants had unforgiving tendencies. Total HFS score significantly increased (90.31 pre versus 95.7 post,  = .013), with significant increases in forgiveness of self (53% pre versus 73% post;  = .012; odds ratio = 2.47) and forgiveness of others (49% pre versus 69% post;  = .020; odds ratio = 2.3). Preintervention group discussion topics focused on guilt, shame, and barriers to forgiving, while postintervention discussions centered on challenges and benefits.

結論:

焦点を絞った話し合いを伴う短いガイド付き瞑想介入は実行可能であり、すぐに許す傾向が改善された。

Conclusions: A brief guided meditation intervention with focused discussions was feasible and improved the immediate tendency to forgive.

Accreditation Council for Graduate Medical Education 2020.