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日本語AIでPubMedを検索

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J Safety Res.2020 Jun;73:81-91. S0022-4375(20)30016-5. doi: 10.1016/j.jsr.2020.02.009.Epub 2020-03-03.

多変数分類法の紹介異なる異質なドライバーのサブカルチャー間での危険運転の受容

Introducing a multi-variate classification method: Risky driving acceptance among different heterogeneous driver sub-cultures.

  • Chantal P M Timmermans
  • Wael K M Alhajyaseen
  • Veerle Ross
  • Hideki Nakamura
PMID: 32563411 DOI: 10.1016/j.jsr.2020.02.009.

抄録

序論:

多くの異なる出自を持つ異質な運転者集団は、共通の運転者特性を持つ運転者で構成される様々なサブカルチャーを持っている可能性が高く、そのほとんどが異質な交通安全文化を持っている可能性が高い。交通安全研究における革新的な方法論を紹介します。これは、複数の変数を持つ大規模なデータセットに有効であり、運転者、運転態度および/または(危険な)運転行動の多変量分類に有用です。

INTRODUCTION: Heterogeneous driving populations with many different origins are likely to have various sub-cultures that comprise of drivers with shared driver characteristics, most likely with dissimilar traffic safety cultures. An innovative methodology in traffic safety research is introduced which is beneficial for large datasets with multiple variables, making it useful for the multi-variate classification of drivers, driving attitudes and/or (risky) driving behaviours.

方法:

本研究では、多次元尺度分析(MDS)を用いてカタール州の交通安全文化を調査し、アンケート項目間の類似パターンを調査し、危険運転行動に対する態度をテーマ別に分類することを目的としている。続いて、MDSを適用して、異質な運転サンプル内のドライバーを、ドライバーの特徴を共有し、危険運転に対する態度が異なるサブカルチャーに分類した。

METHOD: With the application of multidimensional scaling analysis (MDS), this study explores traffic safety culture in the State of Qatar using a questionnaire and investigates the similarity patterns between the questionnaire items, aiming to classify attitudes towards risky driving behaviours into themes. MDS is subsequently applied to classify drivers within a heterogeneous driving sample into sub-cultures with shared driver characteristics and different risky driving attitudes.

結果:

その結果、アラブ系の若者の間ではスピード違反の受容度が最も高く、アラブ系の男性ドライバーの間では、携帯電話の使用やシートベルトの非着用などの注意力散漫やドライバーの怠慢の受容度が最も高いことがわかりました。飲酒運転や赤信号走行などの極端なリスクテイクの許容度は、南アジア系のビジネスドライバーが最も高い。

RESULTS: Results show that acceptance of speeding is highest among the young Arabic students and acceptance of distraction and drivers' negligence such as phone use and not wearing a seatbelt is highest among male Arab drivers. Acceptance of extreme risk-taking like intoxicated driving and red-light running is highest among South-Asian business drivers.

結論:

サブカルチャー間の危険な行動習慣を理解することは重要かつ実用的であり、それによって個人ではなくドライバーのグループに焦点を当てることが重要である。ドライバーのどのグループが特定の危険な運転テーマを実行する可能性が高いかを示すことで、これらのグループをターゲットにし、トレーニングや交通安全教育の際に危険な運転行動の特定のサブセットを効果的に強調することが可能になります。実践的な応用。この研究は、長期的に交通安全を改善することを目的として、特定のドライバーのサブカルチャー内での態度や習慣を変化させることを目的とした、ドライバー教育やターゲットを絞った交通安全啓発キャンペーンの改善のための指針を提供します。

CONCLUSION: It is important and practical to understand risky behavioural habits among sub-cultures and thereby focussing on groups of drivers instead of individuals, because groups are easier to approach and drivers within sub-cultures are found to influence each other. By indicating which groups of drivers are most likely to perform specific risky driving themes, it is possible to target these groups and effectively emphasise certain subsets of risky driving behaviours during training or traffic safety education. Practical Applications: This study provides guidance for the improvement of driver education and targeted traffic safety awareness campaigns, intending to make changes to attitudes and habits within specific driver sub-cultures with the aim to improve traffic safety on the longer term.

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