あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Genet Psychol.2020 Jun;:1-17. doi: 10.1080/00221325.2020.1778624.Epub 2020-06-12.

非社会的な文脈で混合感情を表現する子どもたち

Children Expressing Mixed Emotion in a Nonsocial Context.

  • Art S Fergusson
  • Sarah W Hopkins
  • Abigail M Stark
  • Olivia H Tousignant
  • Gary D Fireman
PMID: 32530375 DOI: 10.1080/00221325.2020.1778624.

抄録

子どもの混合した感情の経験を報告する能力を実証するための研究では、一般的に、社会的なテーマを示す物語や映画に反応して、他の人の感情を報告するように求めているアロセントリックなアプローチが用いられてきた。一方、自己中心的なアプローチに代表される子ども自身の混合感情について、非社会的な状況下での個人的な経験と理解を検討した文献は、まだ十分に発達していない。本研究では、子どもの混合感情の自己中心的な理解と経験の発達について検討した。非社会的な状況を調査することで、この研究は、自己中心的な混合感情の表現に関する既存の性別・年齢関連の研究を拡張したものである。6歳から12歳までの142名の子ども(男児80名、女児62名)を対象に、コンピュータゲームを用いて、不甲斐ない勝利のパラダイムを用いて、自己中心的な混合感情の経験を喚起した。その結果、年齢は、性別ではなく、統計的に有意な予測因子であることが明らかになった。非社会的な文脈で混合感情の発達を研究する場合、性別は子どもの報告の違いに寄与しませんでした。また、自己中心的な混合感情の経験と理解の間には、有意な正の関係が認められた。これらの知見は、子どもの情動発達の理解に貢献し、青少年の混合感情の表現における非社会的な文脈の広い領域を検討するための今後の方向性を提供しています。

Efforts to demonstrate children's ability to report experiencing mixed emotions have typically used an allocentric approach, asking children to report on emotions of other individuals in response to stories or movie clips demonstrating social themes. In contrast, literature examining children's personal experiencing and understanding of their own mixed emotions, typified as an egocentric approach, in nonsocial situations remains underdeveloped. The current study examined the development of children's reported understanding and experience of mixed emotions egocentrically. By examining a nonsocial context, this investigation extends existing gender- and age-related research on expressing egocentric mixed emotion. Using a computerized game with a disappointing wins paradigm, egocentric mixed emotional experience was elicited in 142 children (80 boys, 62 girls) aged 6 to 12 years. Results revealed that age, but not gender, was a statistically significant predictor of expressing egocentric mixed emotion experience and understanding. When studying mixed emotion development in a nonsocial context, gender did not contribute to differences in child reports. A significant positive relationship between egocentric mixed emotion experiencing and understanding also emerged. These findings contribute to our understanding of children's emotion development and offer future directions for examining the broad domain of nonsocial contexts in youth expression of mixed emotions.