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日本語AIでPubMedを検索

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Unfallchirurg.2020 Jun;10.1007/s00113-020-00827-1. doi: 10.1007/s00113-020-00827-1.Epub 2020-06-05.

脛骨骨欠損部における全ての内部セグメント輸送:PRECICE骨輸送システムを用いた最初の経験

[All internal segmental transport in tibial bone defects: first experiences with the PRECICE bone transport system].

  • Christian Zeckey
  • Denis Ehrl
  • Christian Kammerlander
  • Wolfgang Böcker
  • Carl Neuerburg
PMID: 32504112 DOI: 10.1007/s00113-020-00827-1.

抄録

脛骨遠位部の骨欠損は、治療する外科医と再建技術にとって大きな課題です。これは特に敗血症性の骨欠損に当てはまります。イリザロフフレームのカルスディストラクションやモノレール技術、プレートや釘を用いた骨輸送など、いくつかの技術が利用可能であるが、骨欠損部の内部セグメント輸送用のインプラントはこれまでのところ利用できない。この症例報告では、骨合成やアドオンモジュールを追加することなく、フラップカバレッジを用いて主要な動脈流路を再構築し、すべての内部セグメントトランスポートを電動セグメントトランスポートネイルを用いて再構築することで、世界で初めて脛骨遠位欠損部を再構築したことを述べている。

Bone loss of the distal tibia represents a major challenge for the treating surgeons and the reconstruction technique. This is particularly true for septic bone loss. Several techniques are available, ranging from callus distraction of Ilizarov frames and monorail techniques as well as transport with plates and nails; however, implants for internal segmental transport for bone defects have so far not been available. This case report describes worldwide the first reconstruction of a distal tibial defect by reconstruction of the major arterial flow path with flap coverage and all inside segmental transport using a motorized segmental transport nail without additional osteosynthesis or add-on module.