あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Health Policy Plan.2020 May;czaa040. doi: 10.1093/heapol/czaa040.Epub 2020-05-27.

アフリカの 33 カ国における予防接種の予算項目

Budget line items for immunization in 33 African countries.

  • Ulla K Griffiths
  • Jennifer Asman
  • Alex Adjagba
  • Marina Yo
  • James O Oguta
  • Chloe Cho
PMID: 32460330 DOI: 10.1093/heapol/czaa040.

抄録

保健プログラムの財政的持続可能性を確保しようとする場合、保健省(MOH)予算のラインアイテムの存在は、しばしば不可欠な、最初のステップとみなされます。本研究では、サハラ以南のアフリカ諸国における予算編成方法を国をまたいで比較するために、予防接種を参考にした。研究の目的は、(1)予防接種サービスの予算項目の数と種類を検証すること、(2)予算執行と予算額を比較すること、(3)WHOおよびユニセフに報告された年間の予防接種支出と数値を比較することであった。2016年および/または2017年の保健省予算を33カ国から入手した。何度も試みたが、5カ国(チャド、エリトリア、ギニアビサウ、ソマリア、南スーダン)からは予算を取得できず、8カ国からしか予算執行状況を収集できなかった。予防接種ライン項目の数は 0~42 で、中央値は 8 であった。予防接種ドナーからの資金提供は 10 の予算に含まれていた。予算額とWHOとユニセフに報告された支出との差は、66%の国で50%を超えていた。出生児一人当たりの予防接種予算は、1.37米ドル(コンゴ民主共和国)から67.51米ドル(中央アフリカ共和国)で、平均は10.05米ドルであった。政府の保健予算全体のうち、予防接種は0.04%(マダガスカル)から5.67%(ベナン)であり、予算上のドナー資金を除いた場合、各国の平均は1.98%であった。多くの国で保健省の予算を入手することは困難であり、予算執行報告書を入手することはほとんど不可能であったため、予算の信頼性を評価することができなかった。WHO とユニセフに報告された予算と支出の間に大きな差があるのは、報告要件の解釈の不統一、ドナー資金の報告方法の多様性、公的財政管理システムから関連情報を抽出する際の課題、および保健省職員の公的財政管理能力の広範な問題が原因であると考えられる。

When seeking to ensure financial sustainability of a health programme, existence of a line item in the Ministry of Health (MOH) budget is often seen as an essential, first step. We used immunization as a reference point for cross-country comparison of budgeting methods in Sub-Saharan African countries. Study objectives were to (1) verify the number and types of budget line items for immunization services, (2) compare budget execution with budgeted amounts and (3) compare values with annual immunization expenditures reported to WHO and UNICEF. MOH budgets for 2016 and/or 2017 were obtained from 33 countries. Despite repeated attempts, budgets could not be retrieved from five countries (Chad, Eritrea, Guinea Bissau, Somalia and South Sudan), and we were only able to gather budget execution from eight countries. The number of immunization line items ranged between 0 and 42, with a median of eight. Immunization donor funding was included in 10 budgets. Differences between budgeted amounts and expenditures reported to WHO and UNICEF were greater than 50% in 66% of countries. Immunization budgets per child in the birth cohort ranged from US$1.37 (Democratic Republic of Congo) to US$67.51 (Central African Republic), with an average of US$10.05. Out of the total Government health budget, immunization comprised between 0.04% (Madagascar) and 5.67% (Benin), with an average of 1.98% across the countries, when excluding on-budget donor funds. It was challenging to obtain MOH budgets in many countries and it was largely impossible to access budget execution reports, preventing us from assessing budget credibility. Large differences between budgets and expenditures reported to WHO and UNICEF are likely due to inconsistent interpretations of reporting requirements, diverse approaches to reporting donor funds, challenges in extracting the relevant information from public financial management systems and broader issues of public financial management capacity in MOH staff.

© The Author(s) 2020. Published by Oxford University Press in association with The London School of Hygiene and Tropical Medicine.