あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Educ.2020 May;doi: 10.1002/jdd.12176.Epub 2020-05-11.

模擬患者が学生の老年歯学実習におけるコンピテンシーの自己評価に与える影響

Impact of simulated patients on students' self-assessment of competency in practice of geriatric dentistry.

  • Shalizeh A Patel
  • Richard M Halpin
  • Diana L Keosayian
  • Charles F Streckfus
  • Juliana A Barros
  • Deborah R Franklin
  • Ryan L Quock
  • Cameron B Jeter
  • Amy Franklin
PMID: 32394449 DOI: 10.1002/jdd.12176.

抄録

目的:

歯科におけるシミュレーショントレーニングの有効性の評価は、これまで主に心理運動手技に焦点が当てられてきたが、本研究では、シミュレーションによる患者(SP)との出会いが、学生の自己評価に与える影響について検討した。本研究では、シミュレーションにおける患者(SP)との出会いのシミュレーションが、学生の老人患者との臨床能力やコミュニケーション能力の自己評価に与える影響を検討した。

PURPOSE: The evaluation of the effectiveness of simulation training in dentistry has previously been focused primarily on psychomotor hand skills. This study explored the impact of simulated patient (SP) encounters in simulation on students' self-assessment of competency in their clinical and communication abilities with geriatric patients.

方法:

本研究では、2 つのコホートから学生を募集した。コホート1(n=30)は、シミュレーショントレーニングを行わない標準カリキュラムに参加し、対照群とした。コホート2(n=34)は、2人の介護施設の患者のケア訪問の初期段階を模擬したSP体験に参加した。これらの臨床およびコミュニケーションのタスクを実行するための学生のコンピテンシーの認識が評価された。シミュレーションの5週間後にグループ報告会が開催され、コホート2は学生のフィードバックフォームに記入した。

METHODS: Students from 2 cohorts were recruited for this study. Cohort 1 (n = 30) participated in the standard curriculum with no simulation training and served as the control group. Cohort 2 (n = 34) participated in a SP experience, simulating the initial stages of a care visit for 2 nursing home patients. Students' perceptions of competency to perform these clinical and communication tasks were assessed. A group debriefing session was held 5 weeks post-simulation where Cohort 2 completed a student feedback form.

結果:

両コホートにおいて、独立した臨床経験に曝された後、臨床課題を遂行するための自己報告能力に統計学的に有意な変化(P<0.00001)が認められた。また、コホート2では、シミュレーション後に改善が見られ、治療、薬理学、複雑な病歴の管理に関する質問に対して、異なる反応を示した。

RESULTS: A statistically significant change (P < 0.00001) was noted for both cohorts in their self-reported competence to perform clinical tasks following exposure to an independent clinical experience. In addition to this gain, individuals in Cohort 2 demonstrated improvements following simulation and expressed different responses of impact to questions related to treatment, pharmacology, and managing a complex medical history.

結論:

本研究では、SPを用いた患者とのやりとりをシミュレーションすることで、学生の能力に対する自己評価が強化され、実際の患者とのより本物のやりとりにつながることが示唆された。これらの知見は、進化する人間性カリキュラムの構成要素として、将来的にSPとの出会いをデザインする際に役立つであろう。

CONCLUSIONS: This study suggests that simulation of patient interactions using SPs can strengthen students' self-assessment of competency in their abilities, leading to more genuine interactions with actual patients. These findings will help inform the design of future SP encounters as a component of an evolving humanistic curriculum.

© 2020 American Dental Education Association.