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Am J Prev Med.2020 Apr;S0749-3797(20)30095-7. doi: 10.1016/j.amepre.2020.02.002.Epub 2020-04-30.

米国における砂糖入り飲料購入の分布変化、2002 年~2014 年

Distributional Changes in U.S. Sugar-Sweetened Beverage Purchases, 2002-2014.

  • Pourya Valizadeh
  • Barry M Popkin
  • Shu Wen Ng
PMID: 32362508 DOI: 10.1016/j.amepre.2020.02.002.

抄録

はじめに:

米国の政策行動は、砂糖入り飲料の購入量を減らすことに焦点を当てている。しかし、全体の購入分布の傾向や、主要なサブ集団別にどのように変化してきたかについての研究はない。本研究では、2002 年から 2014 年における砂糖入り飲料の総購入者数とその主要なサブタイプ(通常の炭酸飲料、フルーツ/スポーツ/エネル ギー飲料)の分布の変化を調査し、低購入者、中等度購入者、高購入者に分けて調査した。

INTRODUCTION: U.S. policy actions focus on reducing sugar-sweetened beverage purchases. Yet, there are no studies on trends in overall purchase distribution and how it has changed by key subpopulations. This study examined changes in distributions of total sugar-sweetened beverage purchases and its major subtypes (regular carbonated soft drinks and fruit/sports/energy drinks) in 2002-2014 and distinguished among low, moderate, and high purchasers.

方法:

2002年から2014年までのNielsen Homescan Panelの米国世帯の砂糖入り飲料購入に関する縦断的データを使用した。砂糖入り飲料は、砂糖を添加したカロリーの高い非アルコール飲料と定義した。縦断的分位回帰モデルでは、世帯の観察されていない差異を考慮しながら、購入額(kcal/日/一人当たり)の分布(分位25から95まで)を横断した傾向を調べた。すべての統計分析は2019年に実施された。

METHODS: Longitudinal data on sugar-sweetened beverage purchases of U.S. households from the 2002-2014 Nielsen Homescan Panel were used. Sugar-sweetened beverages were defined as all caloric non-alcoholic beverages containing added sugars. Longitudinal quantile regression model examined trends across distributions (from quantile 25 to 95) of purchases (measured in kcal/day/capita), while accounting for households' unobserved differences. All statistical analyses were conducted in 2019.

結果:

総購入額の分布を見ると、すべての世帯で購入額が大幅に減少している。高額購入者は低額購入者に比べて比例的な減少が少なかった(例えば、第95分位では35%、第25分位では62%)。しかし、高額購入者の相対的な削減量が小さいほど、絶対的な削減量が大きくなった(例えば、95分位では134kcal/日/一人当たり、25分位では23kcal/日/一人当たり)。同様の不均一性のパターンは、砂糖入り飲料のサブタイプ分布、および人種・民族・所得グループ間で観察された。さらに、2002~2003 年の砂糖入り飲料の総購入額には、人種・民族・所得格差が顕著に見られた。高額購入者の人種・民族間の格差は改善したものの、すべての購入レベルでの所得格差のパターンは 2013~2014 年にも継続していた。

RESULTS: All households across the total purchase distribution significantly reduced their purchases. High purchasers made less proportional reductions than low purchasers (e.g., 35% at 95th quantile vs 62% at 25th quantile). However, the smaller relative reductions among higher purchasers translated into larger absolute decreases (e.g., 134 kcal/day/capita at 95th quantile vs 23 kcal/day/capita at 25th quantile). Similar patterns in heterogeneity were observed across sugar-sweetened beverage subtype distributions and among racial/ethnic and income groups. In addition, there were significant racial/ethnic and income disparities in total sugar-sweetened beverage purchases in 2002-2003. Although racial/ethnic disparities among higher purchasers improved, income disparity patterns at all purchase levels persisted into 2013-2014.

結論:

2002~2003 年から 2013~2014 年にかけて、米国のすべての購入レベルの世帯で、絶対的にも相対的にも砂糖入り飲料の購入量が大幅に減少した。さらに、砂糖入り飲料の総購入量における人種・民族間の格差は縮小したが、所得格差のパターンは継続していた。

CONCLUSIONS: From 2002‒2003 to 2013-2014, U.S. households at all purchase levels made meaningful reductions in sugar-sweetened beverage purchases in both absolute and relative terms. Furthermore, racial/ethnic disparities in total sugar-sweetened beverage purchases narrowed, but income disparity patterns persisted.

Copyright © 2020 American Journal of Preventive Medicine. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.