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Fla Public Health Rev.2019 May;15(1-7):61-74.

フロリダ州ジャクソンビルのスーパーファンド灰サイトにおけるコミュニティベースの参加型調査。毒物学のトレーニングを実施して一般市民の知識を向上させた

Community-Based Participatory Research at Jacksonville Florida Superfund Ash Site: Toxicology Training to Improve the Knowledge of the Lay Community.

  • Alan Becker
  • Sandra Suther
  • Cynthia Harris
  • Grazyna Pawlowicz
  • Gale Tucker
  • Matthew Dutton
  • Fran Close
  • Aaron Hilliard
  • Richard Gragg
PMID: 32337512 PMCID: PMC7181972.

抄録

1960年代後半まで、フロリダ州ジャクソンビルでは固形廃棄物を焼却し、その結果発生した灰を埋め立て地に堆積させたり、洪水が起こりやすい地域の埋め立てに使用したりしていた。これらの埋立地は、後に公園、学校の敷地、住宅地として開発された。これらの場所の土壌中の鉛は、懸念される主要な毒性物質であり、清掃活動の原動力となっていた。土壌中の鉛濃度の評価期間中は、市と影響を受けた地域の住民との間に確立されたコミュニケーションラインがなかったため、地域社会の不信感が生じていた。コミュニケーションの問題に対処するために、リスク、健康への影響、浄化プロセス、予防策を地域の利害関係者に知らせるために、地域に根ざした文化的影響力のある地域環境毒性学カリキュラム(CETC)と短いビデオが開発されました。毒物学トレーニングから得られた知識を測定するために、事前および事後テストが開発された。学習効果は、コミュニティリーダーが平均47%、住民が平均24%であった。ほとんどの参加者は、コミュニティの毒物学カリキュラムが、コミュニティにおける環境リスクに対する認識を促進し、住民と現場の浄化に関わる機関との間の信頼関係のギャップに対処するための有用なツールであることに強く同意した。

Until the late 1960's, Jacksonville, Florida incinerated its solid waste with the resultant ash deposited in landfills or used to fill flood-prone areas. These filled areas were later developed into parks, school sites and residential areas. Lead in soil at these sites was the major toxicant of concern and driver of clean-up actions. During the period of assessment of lead-levels in soil, there were no established lines of communication between the City and residents of affected neighborhoods resulting in mistrust in the community. To address communication issues, a community-based, culturally sensitive Community Environmental Toxicology Curriculum (CETC) and a short video were developed for community stakeholders to inform them of risks, health effects, remediation processes and preventive measures. Pre-and post-tests were developed to measure knowledge gained from the toxicology training. Learning gains averaged 47% and 24% for the community leaders and residents respectively. Most participants strongly agreed that the community toxicology curriculum was a useful tool for promoting awareness of environmental risks in their community and addressing the gap in trust between residents and agencies involved in site remediation.