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日本語AIでPubMedを検索

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Nurs Inq.2020 Mar;:e12351. doi: 10.1111/nin.12351.Epub 2020-03-27.

鏡のタブーを解く:鏡の中の自己を見ることの神経認知モデル

Demystifying the mirror taboo: A neurocognitive model of viewing self in the mirror.

  • Wyona M Freysteinson
PMID: 32220048 DOI: 10.1111/nin.12351.

抄録

切断やその他の知覚された、または目に見える身体の障害の後に鏡で自分の身体を見ることは、トラウマになる経験になることが研究で一貫して実証されています。鏡を見ることや鏡に映ることはタブー視されており、これがこのトラウマが以前には検出されていなかったり、認められていなかったりする理由かもしれません。外傷的な鏡視は、鏡の不快感、鏡の回避、および心的外傷後ストレスを含む心理社会的な懸念のホストにつながる可能性があります。ミラーリングは複雑であるため、4つの質的鏡視研究、具現化概念、多弁性理論、記憶理論を用いてモデルを開発した。本論文では、モデルの開発につながった基礎的な知識を共有する。鏡を見ることの神経認知モデルは、看護研究、実践、教育のための意味合いとともに提供される。

Research has consistently demonstrated that viewing one's body in a mirror after an amputation or other perceived or visible body disfigurements can be a traumatic experience. Mirror viewing or mirroring is a taboo subject, which may be the reason this trauma has not been previously detected or acknowledged. Traumatic mirror viewing may lead to mirror discomfort, mirror avoidance, and a host of psychosocial concerns, including post-traumatic stress. As mirroring is complex, four qualitative mirror viewing studies, embodiment concepts, polyvagal theory, and memory theories were used to develop a model. In this article, foundational knowledge that led to the development of the model is shared. A neurocognitive model of mirror viewing is offered together with implications for nursing research, practice, and education.

© 2020 John Wiley & Sons Ltd.