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日本語AIでPubMedを検索

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Aesthetic Plast Surg.2020 Mar;10.1007/s00266-020-01679-1. doi: 10.1007/s00266-020-01679-1.Epub 2020-03-25.

化粧品の広告は、国によって異なる美の知覚の指標になるか?

Can Cosmetics' Advertisements Be An Indicator of Different Perceptions of Beauty Amongst Countries?

  • Georgia-Alexandra Ch Spyropoulou
  • Leonidas Pavlidis
  • Steve Herrmann
  • Antonis Tsimponis
  • Periclis Foroglou
  • Alexandros Delimpaltas
  • Efterpi Demiri
  • Mimis Cohen
PMID: 32215696 DOI: 10.1007/s00266-020-01679-1.

抄録

はじめに:

美に対する概念は、文化や文明の違いによって異なる。本研究の目的は、化粧品広告を通じた美の認識を評価することで、世界各地の一般人の美に対する理解を深めることである。これらの目的を達成するために、化粧品の広告を見直し、国によって美の概念が異なるかどうかを調査した。

INTRODUCTION: Concepts of beauty are different amongst different cultures and civilizations. The objective of this study was to evaluate beauty perceptions through cosmetic advertisements in an effort to further appreciate beauty understanding amongst lay people in various parts of the world. To achieve these objectives, we reviewed cosmetics' advertisements to study whether the concept of beauty varies amongst different countries.

材料と方法:

YouTubeの検索エンジンで「化粧品」と「広告」というキーワードをGoogle翻訳機で既存のすべての言語で使用し、18カ国からの広告が出てきました。数学的コンピュータモデルを用いて対称性を客観的にテストする手段を持つために、モデルの顔をMarquardt美容マスクテンプレートと比較した。本研究の弱点は、一般データ保護規則のため、モデルの写真を掲載できないことである。

MATERIALS AND METHODS: We used the keywords "cosmetics" and "advertisements" in YouTube search engine in all existing languages in Google translator and came up with advertisements from 18 countries. The faces of the models were compared against Marquardt beauty mask template in order to have a mean to objectively test symmetry with a mathematical computer model. The weak point of our study is that we can present no model photographs due to General Data Protection Regulation.

結果:

検索された広告は合計257件であった。世界の異なる地域のモデル間で統計的に有意差(SSD)のない特徴は、シンメトリー(p=0.187)、頬骨が高い(p=0.325)、鼻が小さい(p=0.72)、顎が薄い(p=0.98)、豊かな髪(p=0.54)、清潔で滑らかな肌(p=0.367)、白い歯を持つ笑顔(p=0.235)であった。中南米、アメリカ、オーストラリアでは、日焼けしたモデルや唇がふっくらしているモデルが好まれ(p<0.001)、アジアでは乳白色の肌のモデルや口が小さいモデルが好まれていた。東南アジアのモデルは、アメリカ、ヨーロッパ、インド、オーストラリア、アラブのモデルに比べて、年齢比(p=0.022)が低かった。アラブと東南アジアの女性は眉毛が濃く(p<0.001)、人工まつげを使用していた。

RESULTS: Advertisements retrieved in total were 257. Characteristics with no statistically significant difference (SSD) amongst models in different parts of the world were: symmetry (p = 0.187), high cheek bones (p = 0.325), small noses (p = 0.72), thin jaws (p = 0.98), lush hair (p = 0.54), clean and smooth skin (p = 0.367), and white toothed smile (p = 0.235). Characteristics with SSD were: in Latin America, USA, and Australia tanned models and fuller lips were preferred (p < 0.001), whilst in Asia milky white skin models and small mouth were preferred. Age ratio (p = 0.022) was lower amongst models in Southeast Asia compared to American, European, Indian, Australian, and Arab models. Arab and Southeast Asia women had intense eyebrows (p < 0.001) and used artificial eyelashes.

結論:

2人の独立した外科医(GASとLP)によって指摘された共通の特徴は、すべて対称性、若々しさ、健康について言及しています。両者の違いは、美の認識における文化的な影響を反映していました。

CONCLUSIONS: All the common characteristics noted by the two independent surgeons (GAS and LP) referred to symmetry, youthfulness, and health. Differences noticed reflected cultural influences in the perception of beauty.

証拠レベル V:

本誌では、著者が各論文にエビデンスレベルを割り当てることを求めています。これらのEvidence-Based Medicineの評価の詳細については、目次またはオンラインのInstructions to Authors(www.springer.com/00266)を参照してください。

LEVEL OF EVIDENCE V: This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.springer.com/00266.