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日本語AIでPubMedを検索

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Int J Environ Res Public Health.2020 03;17(6). E1979. doi: 10.3390/ijerph17061979.Epub 2020-03-17.

南アフリカのサービスが行き届いていない人口における児童拘束具の入手可能性と利用可能性

Affordability and Availability of Child Restraints in an Under-Served Population in South Africa.

  • Prasanthi Puvanachandra
  • Aliasgher Janmohammed
  • Pumla Mtambeka
  • Megan Prinsloo
  • Sebastian Van As
  • Margaret M Peden
PMID: 32192206 PMCID: PMC7143186. DOI: 10.3390/ijerph17061979.

抄録

背景:

子どもの交通事故死傷は世界的な公衆衛生上の大きな問題であり、特に南アフリカのような中 央所得国では、5歳未満の子どもの死傷死亡率が10万人あたり41人、5~14歳の子どもの死傷死亡率 が10万人あたり24.5人となっている。チャイルドシートは子どもの負傷を減らす効果があることが知られているにもかかわらず、南アフリカではチャイルドシート(CRS)の使用率は低いままである。特に中低所得国では、チャイルドシートベルト使用の障壁についてはほとんど知られていません。

BACKGROUND: Child road traffic injuries are a major global public health problem and the issue is particularly burdensome in middle-income countries such as South Africa where injury death rates are 41 per 100,000 for under 5's and 24.5 per 100,000 for 5-14-year-old. Despite their known effectiveness in reducing injuries amongst children, the rates of use of child restraint systems (CRS) remains low in South Africa. Little is known about barriers to child restraint use especially in low- and middle-income countries.

方法:

ケープタウンの7つの郊外で3ヶ月間、観察調査と保護者/介護者調査を実施し、使用率を評価し、チャイルドシートベルトの法律、所有権、コストに対する保護者の知識と認識を調査しました。結果:CRSで適切に拘束されていると認められた子供の乗客は7.8%に過ぎず、運転手のシートベルト着用と子供の一人乗りがチャイルドシートの使用率の高さと関連していた。調査回答者の92%が現行のチャイルドシートの使用に関する法律を知っていると回答していますが、年齢要件と罰則を正しく認識できたのは32%に過ぎませんでした。チャイルドシートを所有しない理由としては、コストが高いことや、シートベルトが適切な代替品であると考えていることなどが挙げられています。

METHODS: We carried out observation studies and parent/carer surveys in 7 suburbs of Cape Town over a three month period to assess usage rates and explore the knowledge and perceptions of parents towards child restraint legislation, ownership and cost; Results: Only 7.8% of child passengers were observed to be properly restrained in a CRS with driver seatbelt use and single child occupancy being associated with higher child restraint use. 92% of survey respondents claimed to have knowledge of current child restraint legislation, however, only 32% of those parents/carers were able to correctly identify the age requirements and penalty. Reasons given for not owning a child seat included high cost and the belief that seatbelts were a suitable alternative.

結論:

これらの調査結果は、成人のシートベルトとチャイルドシートの使用の両方の取締りを強化し、罰金を増額して法制化を強化する必要があることを示している。低コスト/補助付きのCRSや借用スキームの提供や、オンラインフォーラム、ウェルベビークリニック、早期学習センターなどを通じたターゲットを絞ったソーシャルマーケティングは、CRSの所有と使用を増やす上で有益であろう。

CONCLUSIONS: These findings indicate the need for a tighter legislation with an increased fine paired with enhanced enforcement of both adult seatbelt and child restraint use. The provision of low-cost/subsidised CRS or borrowing schemes and targeted social marketing through online fora, well baby clinics, early learning centres would be beneficial in increasing ownership and use of CRS.