あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Allied Health.2020;49(1):e21-e25.

性的不祥事に対する認識とピア・アスレチック・トレーニングの学生、アスリート、プリセプター、コーチの全体的な役割

Perceptions of Sexual Misconduct and the Overall Role of Peer Athletic Training Students, Athletes, Preceptors, and Coaches.

  • Dani M Moffit
  • Jamie L Mansell
  • Anne C Russ
  • Jingwei Wu
PMID: 32128544

抄録

社会における性的不正行為は、文献の至る所に見られる。医療の現場では、特に臨床ローテーションで求められる学生の思考を検討する際に、何が性的不祥事を構成するのかの理解についての研究が乏しいのが現状である。本研究の目的は、アスレチックトレーニング学生のセクシュアルハラスメントに対する認識を調査し、役割(同級生、アスリート、プリセプター、コーチなど)がセクシュアルハラスメントを構成するものの判断に影響を与えているかどうかを明らかにすることであった。21項目からなるシナリオアンケートを460名の専門家およびポスト専門家委員会(CAATE)のプログラムディレクターに送付し、在学生に転送するためのリンクを添付しました。シナリオは、同業者のアスレチックトレーニング学生、アスリート、プリセプター、コーチによる行為が、性的不正行為の連続体のどこに該当するかについて、学生のレベルを理解するために使用された。その結果、アスレチックトレーニングの学生は、プリセプターやコーチよりも仲間やアスリートに対してより寛大になる傾向があることが示された。臨床研修生がローテーションで安全を感じるためには、何が性的不正行為を構成するのかをより深く理解しなければならない。

Sexual misconduct in society is found throughout the literature. In healthcare, there is a paucity of research in regard to the understanding of what constitutes sexual misconduct, especially when examining the thoughts of students who are required to be a part of a clinical rotation. The purpose of this study was to examine athletic training students' perceptions of sexual harassment and to determine whether role (i.e., peer student, athlete, preceptor, coach) influenced their determination of what constitutes sexual harassment. A 21-item scenario questionnaire was sent to the 460 professional and post-professional Commission on the Accreditation of Athletic Training Education (CAATE) program directors with a link to forward to the current students. The scenarios were used to understand the students' level of where an action by a peer athletic training student, athlete, preceptor, or coach might fall on the sexual misconduct continuum. Results demonstrated that athletic training students tended to be more for-giving toward peers or athletes than preceptors or coaches. In order for clinical students to feel safe in their rotations, a greater understanding of what constitutes sexual misconduct must occur.