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日本語AIでPubMedを検索

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Int J Environ Res Public Health.2019 11;16(22). E4435. doi: 10.3390/ijerph16224435.Epub 2019-11-12.

タバコに含まれる有害化学物質に関する禁煙メッセージのアイトラッキング調査

An Eye Tracking Study of Anti-Smoking Messages on Toxic Chemicals in Cigarettes.

  • Leah M Ranney
  • Sarah D Kowitt
  • Tara L Queen
  • Kristen L Jarman
  • Adam O Goldstein
PMID: 31726727 PMCID: PMC6888389. DOI: 10.3390/ijerph16224435.

抄録

米国食品医薬品局は、たばこの煙に含まれる有害化学物質に関する情報を国民に伝えることを任務としている。我々の研究では、成人喫煙者の間でタバコの煙に含まれる有害化学物質についてのメッセージの有効性をテストするためにアイトラッキング法を使用した。現在の喫煙者211人のサンプルサイズは、含まれている4つのコミュニケーションメッセージを見た。タバコの煙に含まれる化学物質の健康効果と健康効果を描いた画像。メッセージは、ヒ素、ホルムアルデヒド、ウラン、および一般的な健康に焦点を当てた。アイトラッキングは、参加者がテキストと画像を見た時間の長さを記録した。各メッセージの後、参加者は、喫煙に対する態度を変えるためのメッセージの効果について質問されました。多段階モデルを用いてデータを分析したところ、喫煙者211人のうち、59.7%が女性、36.5%が黒人、21.3%が高卒以下であった。一般的なメッセージと比較して、ホルムアルデヒドとウランに関するメッセージは、喫煙に対する抑止力が強かった(<0.05)。ホルムアルデヒドに関するメッセージは、一般的なメッセージよりも信憑性が高く、参加者に禁煙したいと思わせるものであった。メッセージの量を増やすことは、参加者の喫煙意欲を減退させ、参加者を禁煙したいと思わせることと有意に関連していた(<0.05)。我々の知見は、化学物質の情報を含む禁煙メッセージが、タバコを吸うことに対する否定的な態度をうまく増加させ、潜在的に禁煙を促すことができることを示唆している。

The US Food and Drug Administration is tasked with communicating information to the public about the harmful chemicals in cigarette smoke. Our study used eye tracking method to test the effectiveness of messages about the harmful chemicals in cigarettes smoke among adult smokers. A sample size of 211 current cigarette smokers viewed four communication messages that included: Health effects of a chemical in cigarette smoke and an image depicting the health effect. The messages focused on arsenic, formaldehyde, uranium, and general health. Eye tracking recorded the length of time participants viewed the text and the image. After each message, the participants were asked about the messages' effectiveness in changing attitudes towards smoking. We analyzed the data using multilevel modeling, and of the 211 smokers, 59.7% were female, 36.5% were Black, and 21.3% had a high school degree or less. Compared to the general message, the messages about formaldehyde and uranium were more discouraging to smoking ( < 0.05). Messages about formaldehyde were more believable and made participants want to quit more than the general messages. Increasing message dose was significantly associated with discouraging participants from smoking and made participants want to quit ( < 0.05). Our findings suggest that anti-smoking messages, containing chemical information, can successfully increase negative attitudes toward smoking cigarettes and potentially encourage quitting.