あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
Int J Environ Health Res.2019 Aug;:1-17. doi: 10.1080/09603123.2019.1656174.Epub 2019-08-30.

学校の遊び場を「自然化」するという「現実世界」のプロセスを探求した事例研究

A case study exploring the 'real world' process of 'naturalizing' school playgrounds.

  • N J Harper
  • C Lim
  • H Alqallaf
  • P J Naylor
PMID: 31469316 DOI: 10.1080/09603123.2019.1656174.

抄録

本研究の目的は、2つの学校(幼稚園から5年生までの小学校と6年生から8年生までの中学校)の教師と管理者が、校庭の一部を「帰化」した後の生活体験を調査することであった。フォーカスグループとインタビューにより、参加者は、帰化の目標を実現するための根拠を表現し、実施の促進要因と障壁、重要なプロセスやステップを特定することができた。研究者の質問では、(1)校庭の自然化に至った要因、(2)重要な計画とプロセスのステップ、(3)経験した課題と成功、(4)学んだこと、の6つのテーマが自然化の理由として特定された。実装は、複数のレベルからのチャンピオンとサポートを持っていることによって促進され、段階的なアプローチ、リソースを採用し、時間をかけて粘り強いバイインを持っていました。また、重要な課題と「ハウツー」のステップも明らかにされた。実施手順と課題は、他の学校を基盤とした健康促進の取り組みに共通するものであった。

 The aim of this study was to examine the lived experiences of teachers and administrators at two schools (one elementary Kindergarten-Grade 5 and one middle school, grades 6-8) following the 'naturalizing' of a portion of their schoolyard. : A qualitative case study design was used. Focus groups and interviews allowed participants to express their rationale, identify implementation facilitators and barriers and critical processes/steps for realizing their naturalization goals. Researcher questions explored (1) factors which led to naturalizing the schoolyard, (2) key planning and process steps (3) challenges and successes experienced, and, (4) lessons learned. : Six themes were identified as rationale for naturalizing including: re-integration of outdoor play into children's daily lives, pro-active mental health, opportunity for inclusion, nature as a positive space for learning, it fit with our values and principles, we had a need. Implementation was facilitated by having champions and support from multiple levels, adopting a phased approach, resources and having the buy-in to persevere over time. Significant challenges and 'how to' steps were also identified. : Naturalizing schoolyards does not happen without a supportive context, significant time and effort. Implementation steps and issues were those commonly found in other school-based health promotion efforts.