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Nutrients.2019 Apr;11(4). E853. doi: 10.3390/nu11040853.Epub 2019-04-15.

公衆衛生栄養に影響を与えることができるオーストラリアのスーパーマーケットの政策の性質と質、およびその実践的な適用の証拠。横断的研究

The Nature and Quality of Australian Supermarkets' Policies that can Impact Public Health Nutrition, and Evidence of their Practical Application: A Cross-Sectional Study.

  • Claire Elizabeth Pulker
  • Georgina S A Trapp
  • Jane Anne Scott
  • Christina Mary Pollard
PMID: 30991733 PMCID: PMC6520865. DOI: 10.3390/nu11040853.

抄録

国民の食生活の改善は公衆衛生上の優先課題であり、スーパーマーケットのような企業の貢献が求められている。スーパーマーケットはフードシステムの中で強力な地位を占めており、その源泉の一つがスーパーマーケットの自社ブランド食品(SOBF)である。世界最大手のスーパーマーケットの多くは、公衆衛生に影響を与えるCSR(企業の社会的責任)政策を掲げているが、その質や実践についてはほとんど知られていない。本研究では、公衆衛生の栄養に影響を与えることができるオーストラリアのスーパーマーケットのCSR政策の性質と質を調査し、SOBFへの実践的な適用のエビデンスを提供する。CSR政策の内容分析を行った。スーパーマーケットが CSR 方針を実践しているという証拠は、西オーストラリア州(WA)のパースにある 3 つの大規模な模範的スーパーマーケット(Coles、Woolworths、IGA)の 3940 社の SOBF の観察的監査から得られた。すべてのスーパーマーケットは、公衆衛生の栄養に影響を与える可能性のある CSR 方針を持っていたが、半数以上が持続可能性に関連しており、多くは具体性に欠けていた。すべてのスーパーマーケットは、栄養価の高いSOBFを目に見える形にするマーケティング手法を用いて販売していた。調査結果は、オーストラリアのスーパーマーケットの CSR 方針が、人口の食生活の改善や食品システムの持続可能性に十分に貢献しているとは考えられないことを示唆している。堅牢で有意義な目標を設定し、CSR政策の透明性と具体性を高めることは、スーパーマーケットのCSR政策の性質と質を向上させ、公衆衛生上の利益の可能性を高めることになるであろう。

Improving population diets is a public health priority, and calls have been made for corporations such as supermarkets to contribute. Supermarkets hold a powerful position within the food system, and one source of power is supermarket own brand foods (SOBFs). Many of the world's largest supermarkets have corporate social responsibility (CSR) policies that can impact public health, but little is known about their quality or practical application. This study examines the nature and quality of Australian supermarkets' CSR policies that can impact public health nutrition, and provides evidence of practical applications for SOBFs. A content analysis of CSR policies was conducted. Evidence of supermarkets putting CSR policies into practice was derived from observational audits of 3940 SOBFs in three large exemplar supermarkets (Coles, Woolworths, IGA) in Perth, Western Australia (WA). All supermarkets had some CSR policies that could impact public health nutrition; however, over half related to sustainability, and many lacked specificity. All supermarkets sold some nutritious SOBFs, using marketing techniques that made them visible. Findings suggest Australian supermarket CSR policies are not likely to adequately contribute to improving population diets or sustainability of food systems. Setting robust and meaningful targets, and improving transparency and specificity of CSR policies, would improve the nature and quality of supermarket CSR policies and increase the likelihood of a public health benefit.