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日本語AIでPubMedを検索

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Mil Med.2019 03;184(Suppl 1):593-603.

航空機乗務員の低強度脅威レーザーアイプロテクションの評価

Evaluation of Aircrew Low-Intensity Threat Laser Eye Protection.

PMID: 30901431

抄録

米国沿岸警備隊(USCG)のコックピットおよびナイトビジョンゴーグルとの互換性を評価するために、低強度脅威レーザー眼球保護(LIT-LEP)メガネの試作品を評価した。航空用LIT-LEPが注目されているのは、0.5〜2.0Wの高出力レーザーポインターが簡単に手に入り、軸上で直接見るための安全基準を超えていることが一因となっている。LIT-LEPの性能を、LEPを使用しない場合と比較して、以下の課題について繰り返し測定する実験を行った。LIT-LEPの性能は,LEPを使用しない場合と比較して,近用・遠用コントラスト視力,暗視ゴーグルの遠用コントラスト視力,放射性・非放射性光源の色覚スクリーニング,USCG多機能ディスプレイの色記号識別の反応時間と精度などのタスクで評価した.ニアコントラストおよびファーコントラスト視力の結果は、典型的なコックピット内およびコックピット外の照明条件において、LIT-LEPの良好な性能を示した。暗視ゴーグルの性能は、1つのコントラストレベル(85%:20/30視力ライン)でわずかに低下した。色覚検査の結果、S錐体、M錐体、L錐体の色バランスは良好で、LIT-LEPを装着しても、放射性または非放射性の光源に対して、臨床診断上の色覚障害は見られなかった。逆効率スコアに基づく色記号識別反応時間-タスクの結果から、主要な飛行表示色以外の色では、速度の低下と精度の低下の組み合わせが見られた。本研究成果は、LIT-LEPの購入決定に貢献するとともに、将来のLEP設計の指針となるものです。

Prototype low-intensity threat laser eye protection (LIT-LEP) spectacles were evaluated for US Coast Guard (USCG) cockpits and night vision goggle compatibility. The impetus for interest in aviation LIT-LEP is driven in part by the fact that easily accessible 0.5-2.0 W high-power laser pointers exceed safety standards for direct on-axis viewing. A repeated-measures experimental design was used to assess LIT-LEP performance relative to a no-LEP control for the following tasks: Near- and far contrast acuity, night vision goggle far-contrast acuity, emissive and non-emissive light source color-vision screening, and USCG multifunctional display color symbol discrimination reaction time and accuracy. Near- and far-contrast acuity results demonstrated good LIT-LEP performance for typical in- and out-of-cockpit lighting conditions. Night vision goggle performance suffered marginally at only one contrast level (85%; 20/30 acuity line). Color vision test results showed good color balance in that S-, M-, and L-cone performance did not demonstrate a clinical diagnostic color defect for emissive or non-emissive light sources when wearing LIT-LEP. Color symbol discrimination reaction-time-task results based on inverse efficiency scores revealed that some non-primary flight display colors exhibited a combination of slower speed and decreased accuracy. The findings will contribute to an acquisition decision as well as guide future LEP designs.