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日本語AIでPubMedを検索

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Qual Manag Health Care.2004 Jul-Sep;13(3):154-65. doi: 10.1097/00019514-200407000-00002.

患者さんの立場に立った入院心不全治療

Inpatient heart failure treatment from the patient's perspective.

  • Sabina B Gesell
  • Paul Alexander Clark
  • Aimee Williams
PMID: 15354587 DOI: 10.1097/00019514-200407000-00002.

抄録

目的:

本研究の目的は2つあった。(1)心不全患者の患者中心のケアにおいて改善の機会を特定すること、(2)それらの領域に焦点を当てたサービスの質の向上のための戦略を提案することである。

OBJECTIVE: The objective of this study was 2-fold: (1) to identify particular opportunities for improvement in patient-centered care of heart failure patients and (2) to suggest strategies for service quality improvement focusing on those areas.

サンプル:

2001 年 12 月 1 日から 2003 年 11 月 30 日までの間に、診断関連グループ 127 例の患者を対象とした全国横断的な調査データを収集した。データを2つの12ヵ月間のサンプルに分割し、経時的に結果を比較した。2002年のサンプルには220の病院で治療を受けた5224人の患者が含まれ、2003年のサンプルには269の病院で治療を受けた6531人の患者が含まれていた。

SAMPLE: A national cross-sectional sample of survey data from diagnostic-related group 127 patients was collected between December 1, 2001, and November 30, 2003. Data were split into two 12-month samples to compare results over time. The 2002 sample included 5224 patients treated at 220 hospitals; the 2003 sample included 6531 patients treated at 269 hospitals.

方法:

退院後5日以内の患者の無作為サンプルからデータを収集するために、標準化されたメールアウト/メールバックの方法を使用した。

METHOD: A standardized mail-out/mail-back methodology was used to collect data from random samples of patients within 5 days of discharge.

結果:

意思決定への患者の関与、入院中の懸念事項へのスタッフの対応、心不全や入院中の不便さに対するスタッフの感受性、感情的・精神的なサポートである。これら4つのサービス分野の改善は、心不全患者の患者満足度とケアの質の最大の向上と関連しているはずである。

RESULTS: For both samples, the ranking of service issues was highly similar, with the same 4 areas emerging as the foremost priorities: patient involvement in decision making, staff response to concerns voiced during the hospital stay, staff sensitivity to the inconvenience of heart failure and hospitalization, and emotional/spiritual support. Improvement in these 4 service areas should be associated with the greatest increases in patient satisfaction and quality of care for heart failure patients.

結論:

これらの患者ニーズに適切に対応することで、心不全患者の患者満足度とケアの質を向上させることができるはずである。

CONCLUSIONS: Adequately addressing these patient needs should increase patient satisfaction and quality of care for heart failure patients.