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PLoS One.2023;18(10):e0293597.

オハイオ州アパラチア地域の喫煙者と無煙たばこ使用者の経口ニコチンパウチとそのマーケティングに対する認識

Perceptions of oral nicotine pouches & their marketing among Ohio Appalachia smokers and smokeless tobacco users.

PMID: 37903103

抄録

背景:

経口ニコチンパウチ(ONP)は、タバコや無煙タバコ(SLT)に代わる「タバコフリー」の代替品として人気を集め、販売されている新しい製品であるが、その公衆衛生への影響は不明である。本研究では、オハイオ州アパラチアのたばこ喫煙者と無煙たばこ(SLT)使用者を対象に、ONPの魅力と認識について定性的に検討した。

BACKGROUND: Oral nicotine pouches (ONPs) are novel products, gaining popularity and marketed as "tobacco-free" alternatives to cigarettes and smokeless tobacco (SLT), but their public health impact is unknown. This study qualitatively examined ONP appeal and perceptions among cigarette smokers and SLT users from Ohio Appalachia.

方法:

2022年、21歳以上のオハイオ州アパラチアの喫煙者(n=19)および無煙たばこ使用者(n=18)を対象に10回の仮想フォーカスグループを実施し、リスクとベネフィット、たばことSLTの代替可能性、ONPマーケティングに関する認識を調べた。フォーカスグループを逐語的に書き起こし、書き起こしたものを主題別にコード化し、コード化したデータを分析して顕著なテーマを探った。

METHODS: In 2022, we conducted 10 virtual focus groups with smokers (n = 19) and smokeless tobacco users (n = 18) from Appalachia Ohio aged ≥21 to examine perceptions of risks and benefits, substitutability for cigarettes and SLT, and ONP marketing. We transcribed focus groups verbatim, thematically coded transcripts, and analyzed coded data for prominent themes.

結果:

参加者は、ONPのリスクはタバコやSLTと同等かそれ以下であると認識していたが、胃腸や心血管のリスクについては顕著に議論されていた。中毒リスクは、「ニコチンはニコチンである」ことを理由に、タバコ/SLTと同等であると考えられた。参加者は、ONPをタバコ/SLTの完全な代替品ではなく、状況に応じて使用するものと考え、ONPを「よりクリーン」で、より社会的に受け入れられ、目立たないものとみなしていた。ONPマーケティングの魅力的な特徴にもかかわらず、参加者は、広告が若者、新規ユーザー、節煙/禁煙を求めるたばこユーザー、または「ハイクラス」「ホワイトカラー」層にアピールすると推測した。

RESULTS: Participants perceived ONPs to have similar or less risk than cigarettes/SLT but prominently discussed gastrointestinal and cardiovascular risks. Addiction risk was thought to be comparable to cigarettes/SLT, citing "nicotine is nicotine." Participants viewed ONPs to be situational rather than complete substitutes for cigarettes/SLT, viewing them as "cleaner," more socially acceptable, and discrete. Despite appealing features of ONP marketing, participants surmised ads would appeal to youth, new users, tobacco users seeking to cut down/quit, or to "high class," "white-collar" demographics.

結論:

参加者のONPに対する認識とそのマーケティングから、ONPはタバコやSLTの完全な代替品としてではなく、状況的代替品として使用される可能性が高いことが示唆された。状況的代替は、より頻繁なタバコ/ニコチン使用を促進することによりアパラチアにおける格差を悪化させる可能性があるが、完全代替は格差を縮小させる可能性がある。ONPの潜在的影響を理解するためには、認識、ONPマーケティングの魅力、新規製品の特徴が、どのように使用パターンに反映されるかを理解する研究が必要である。

CONCLUSIONS: Participants' perceptions of ONPs and their marketing suggest ONPs are more likely to be used as situational versus complete substitutes for cigarettes and SLT. While situational substitution could exacerbate disparities in Appalachia by facilitating more frequent tobacco/nicotine use, complete substitution could reduce disparities. Research is needed to understand how perceptions, the appeal of ONP marketing, and novel product features translate to patterns of use to understand ONPs' potential impact.