あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Educ.2023 Mar;87(3):287-294.

米国の歯科衛生士養成課程における口腔保健リテラシー教育と実践:全国調査

Oral health literacy education and practice in US dental hygiene programs: A national survey.

PMID: 36377359

抄録

目的・目標:

口腔保健リテラシー(OHL)の低さと口腔保健アウトカムの悪さとの間に有意な関係があることが研究で示されています。全米では、OHLの低い人々のニーズを満たすために、歯科医療従事者のトレーニングを充実させることが求められています。本研究の目的は、米国の歯科衛生士(DH)教育プログラムにおいて、OHL教育がどの程度盛り込まれているかを明らかにすることである。

PURPOSE/OBJECTIVES: Studies have shown a significant relationship between low oral health literacy (OHL) and poor oral health outcomes. National calls for action include better training of dental providers to meet the needs of the low OHL public. The purpose of this research was to determine the extent OHL education is being included in US dental hygiene (DH) education programs.

方法:

2020年秋、米国内のCommission on Dental Accreditation認定DH校321校に23項目のデジタル調査票を送付した。

METHODS: In fall of 2020, a 23-item digital survey was sent to 321 Commission on Dental Accreditation-accredited DH schools in the US.

結果発表:

アンケートの結果、90 名の回答が得られた(28%)。回答者は、DHのカリキュラムにOHL教育がある程度取り入れられていると回答した。コミュニケーション戦略(82.4%)は、最も可能性の高いOHLの概念であった。分野としては、コミュニティヘルス(89%)、文化的コンピテンシー(78%)、特別な集団(78%)などが挙げられました。回答者は、DHカリキュラムにOHL教育を取り入れる際の障壁として、評価手段の欠如、具体的な活動の欠如、OHLの明確な理解の欠如、OHLコンセプトの導入の難しさを上位に挙げています。

RESULTS: Survey generated 90 eligible responses (28%). Respondents reported that OHL education is being included in DH curricula to some degree. Communication strategies (82.4%) were the most likely OHL concept to be taught. Subject areas included community health (89%), cultural competency (78%), and special populations (78%). Respondents ranked lack of assessment instruments, lack of concrete activities, lack of clear understanding of OHL, and difficulty in implementing OHL concepts as the top barriers to incorporating OHL education in the DH curriculum.

結論(S):

OHLは口腔の健康を決定付ける要因として確立されている。予防と患者教育の専門家である歯科衛生士は、患者のOHLを改善する上で重要な役割を担っています。OHLを歯科衛生士のカリキュラムに完全に組み込むことは、将来の歯科衛生士に口腔保健の成果を改善するために必要なトレーニングを提供し、歯科衛生士の教育プログラムを国のOHLイニシアチブとより一致させることになるでしょう。

CONCLUSION(S): OHL is an established determinant of oral health. As prevention and patient education experts, dental hygienists play an important role in improving patient OHL. More fully integrating OHL into DH curricula would provide future DHs with the training needed to improve oral health outcomes and would better align DH education programs with national OHL initiatives.