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日本語AIでPubMedを検索

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J Clin Pediatr Dent.2022 Jan;46(1):12-19.

第一大臼歯の抜歯に関する歯科医師の知識、態度および臨床的実践

Knowledge, Attitude and Clinical Practice of Dentists about Extraction of First Permanent Molars.

PMID: 35311981

抄録

目的:

予後不良の永久歯である第一大臼歯を抜歯すると、患者の発育を利用して健康な第二、第三大臼歯を自然移動させ、新しい理想的な咬合を構築することができる。本研究では,歯科医師の管理抜歯に関する知識レベルを評価し,情報ニーズを把握することを目的とした.

PURPOSE: The extraction of permanent first molar (PFM) teeth with poor prognosis allows the build of a new-and-ideal occlusion with the spontaneous movement of the healthy second and third molars by taking advantage of the patient's development. This study aimed to evaluate dentists' knowledge level about controlled tooth extractions and determine their information needs.

研究デザイン:

バランス・補償抜歯に関する9つの質問からなるアンケートをGoogle Formsで作成し、歯科医師にメールで送付した。

STUDY DESIGN: The survey, consisting of 9 questions about balance and compensation extractions, was prepared on Google Forms and sent via email to dentists.

結果:

3137 名の歯科医師にアンケートを送付し、472 名(15.04%)から回答を得た。PFM抜歯を決定する際,第3大臼歯永久歯の有無を確認した者の割合は64.4%であることが分かった。79%の小児歯科医がバランス抜歯について知っていると回答したが,臨床で適用しているのは60.9%にとどまった.上顎PFM抜歯後,「下顎PFM過抜歯」と考える口腔外科医の割合は92.8%,矯正歯科医の割合は68.7%であった.また,87.1%が「コントロール抜歯についてもっと情報が欲しい」と回答した.

RESULTS: The questionnaire was sent to 3137 dentists and 472 (15.04%) of them answered. While deciding on PFM extraction, the rate of those who checked the presence of permanent 3rd molar tooth was found to be 64.4%. Although 79% of pedodontists stated that they knew about balance extractions, only 60.9% of them apply it in the clinic. After maxillary PFM extraction, the rate of oral and maxillofacial surgeons who think that "mandibular PFM over-erupt" was 92.8%, and the rate of orthodontists was 68.7%. 87.1% of the participants stated that they needed more information about controlled extractions.

臨床的意義:

学部教育に抜歯管理を取り入れることで、意識改革、正しい臨床実践の普及とフォローアップ、合併症の回避が可能である。

CLINICAL SIGNIFICANCE: It is possible to raise awareness, encourage the common and follow-up of correct clinical practices, and avoid complications; by adding controlled extractions to the undergraduate education program.