あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Hyg.2022 Feb;96(1):76-83.

シミュレーション活動後の歯科衛生士と看護師の学生の態度

Attitudes of Dental Hygiene and Nursing Students Following a Simulation Activity.

PMID: 35190496

抄録

専門家間教育(IPE)活動は、歯科以外の医療従事者が口腔ケアの重要性と健康全般との関連性について学ぶことを支援し、同時にプライマリーヘルスケアチームへの歯科衛生士の統合を促進するものである。本研究の目的は、シミュレーション活動が歯科衛生士および看護学生の専門家間連携(IPC)に対する態度に及ぼす影響を評価することである。米国中西部のコミュニティカレッジの2年生歯科衛生士(n=35)および看護学生(n=45)を対象に、電子メールにて参加者を募集した。参加者は、口腔ケアと人工呼吸器関連肺炎に関するオンラインモジュールを完了し、その後、IPEシミュレーション活動に参加する前に、Interprofessional Education Collaborative (IPEC) Competency Self-Assessment Survey version 3を実施した。IPEC調査は、専門家間の相互作用と専門家間の価値観という2つの領域を測定するものである。シミュレーション活動後、参加者は再度調査に回答した。Wilcoxon符号順位検定により、調査前と調査後の回答を比較した。合計61名の学生がIPE前調査に回答し(73%、歯科衛生士:n=29、看護師:n=32)、合計38名の学生がIPE後調査に回答した(47%)。最終分析では、10 件の IPE 後調査を除外した(歯科衛生士:n=15、看護師:n=13)。専門家間の相互作用領域において、IPE 前と後のスコアに有意な差が認められた(<.001)。参加者はIPCを高く評価しており、シミュレーション活動後にその態度は改善された。自由回答では、IPCの重要性に関する知識の増加、専門家の役割と責任に対する意識の向上が示された。将来的な連携と質の高い患者ケアを提供するために、医療専門職カリキュラム全体で専門職間連携活動が必要とされている。

Interprofessional education (IPE) activities assist health care professionals outside of dentistry learn about the importance of oral care and its connection to overall health, while also encouraging the integration of dental hygienists into primary health care teams. The purpose of this study was to evaluate the effect of a simulation activity on dental hygiene and nursing students' attitudes about interprofessional collaboration (IPC). Second-year dental hygiene (n=35) and nursing students (n=45) from a community college in the Midwestern United States were recruited to participate via e-mail. Participants completed an online module about oral care and ventilator-associated pneumonia followed by the Interprofessional Education Collaborative (IPEC) Competency Self-Assessment Survey version 3 prior to participating in an IPE simulation activity. The IPEC survey measures two domains: interprofessional interaction and interprofessional values. Following the simulation activity, participants completed the survey again. A Wilcoxon signed-rank test compared pre/post-survey responses. A total of 61 students completed the pre-IPE survey (73%; dental hygiene: n= 29, nursing: n=32); and a total of 38 students (47%) completed the post-IPE survey. Ten post-IPE surveys were excluded in the final analysis (dental hygiene: n=15, nursing: n=13). A significant difference was found between pre-IPE and post-IPE scores for the interprofessional interaction domain (<.001). No difference was found for the interprofessional values domain (<.18) Participants had a high regard for IPC and their attitudes improved following the simulation activity. Open-ended responses indicated an increase in knowledge of the importance of IPC and a heightened awareness of professional roles and responsibilities. Interprofessional activities are needed across the health professions curricula to provide future collaboration and quality patient care.