日本語AIでPubMedを検索
親である大学・中学校のアスレチックトレーナーの仕事と家庭の葛藤
Work-Family Conflict of Collegiate and Secondary School Athletic Trainers Who Are Parents.
PMID: 32688378 DOI: 10.4085/1062-6050-381-19.
抄録
文部科学省:
ワーク・ライフ・インターフェースは、アスレチック・トレーニングの中で多くの議論と研究がなされてきました。ワークライフバランスに関する全米アスレチックトレーナー協会のポジションステートメントは、このトピックにおける専門職の関心を強調しました。しかし、文献のギャップはまだ残っており、社会的支援と時間ベースの対立の役割を含んでいる。
CONTEXT: The work-life interface has been a much discussed and researched area within athletic training. The National Athletic Trainers' Association position statement on work-life balance highlighted the profession's interest in this topic. However, gaps in the literature remain and include the role of social support and time-based conflict.
目的:
2つの最も一般的な練習環境に雇用されているアスレチックトレーナー(AT)の間で、仕事と家庭の対立(WFC)と社会的支援を比較した。
OBJECTIVE: To compare work-family conflict (WFC) and social support among athletic trainers (ATs) employed in the 2 most common practice settings.
デザイン:
横断的な観察調査。
DESIGN: Cross-sectional observational survey.
設定:
大学および中等教育学校の設定。
SETTING: Collegiate and secondary school settings.
患者または他の参加者:
大学(205名、43.2%)または中等学校(269名、56.8%)で雇用された合計474名(女性=231名、男性=243名)のATを対象とした。
PATIENTS OR OTHER PARTICIPANTS: A total of 474 (females = 231, males = 243) ATs who were employed in the collegiate (205, 43.2%) or secondary school (269, 56.8%) setting.
主な成果測定項目:
データは、葛藤と社会的支援を測定するために設計されたウェブベースの調査によって収集された。リッカート法による回答を集計した。人口統計学的情報を頻度と分布について分析した。独立 t 検定および Mann-Whitney U 検定を用いて、群間の差を決定した。線形回帰は、社会的支持がWFCを予測するかどうかを決定するために使用された。
MAIN OUTCOME MEASURE(S): Data were collected through a Web-based survey designed to measure conflict and social support. Likert responses were summed. Demographic information was analyzed for frequency and distribution. Independent t tests and Mann-Whitney U tests were calculated to determine group differences. Linear regression was used to determine if social support predicted WFC.
結果:
社会的養護とWFCは負の相関があり、社会的養護スコアはWFCを予測した。大学生と高校のATの間にはWFCの差(P = .778)は見られなかったが、大学のATは高校のATと比べて最も忙しい季節に多くの時間(63 ± 0.76)働いていた(54 ± 0.81, P < 0.001)。同様に、男女間では、男性の方が労働時間が長いにもかかわらず、差はありませんでした(P = 0.969)。我々の参加者は、時間ベースのWFC項目で最も高いスコアを獲得した。
RESULTS: Social provisions and WFC were negatively correlated, and the social provisions score predicted WFC. No WFC differences (P = .778) were found between collegiate and high school ATs even though collegiate ATs worked more hours (63 ± 0.76) during their busiest seasons compared with those in the high school setting (54 ± 0.81, P < .001). Similarly, no difference (P = .969) was present between men and women, although men worked more hours. Our participants scored highest on time-based WFC items.
結論:
仕事と家庭の対立は、世界的に見て、最も一般的なAT環境のうち2つで、男女間で経験されていた。このことは、WFCが普遍的に経験されていることを示しており、特に時間ベースの葛藤に焦点を当てて対処する必要があることを示しています。時間管理戦略に加えて、AT は同僚、同僚、家族からの支援を必要としている。
CONCLUSIONS: Work-family conflict was experienced globally in 2 of the most common AT settings and between sexes. This indicates WFC is universally experienced and therefore needs to be addressed, specifically with a focus on time-based conflict. In addition to time-management strategies, ATs need support from coworkers, peers, and family members.
© by the National Athletic Trainers' Association, Inc.