あなたは歯科・医療関係者ですか?

WHITE CROSSは、歯科・医療現場で働く方を対象に、良質な歯科医療情報の提供を目的とした会員制サイトです。

日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Dent Educ.2020 Jul;doi: 10.1002/jdd.12343.Epub 2020-07-19.

歯科医師前学生の高度な歯科教育の選択に影響を与える要因:横断的研究

Factors affecting predoctoral dental students' selection of advanced dental education: a cross-sectional study.

  • Jyoti Sonkar
  • Spencer Bense
  • Mohamed ElSalhy
PMID: 32686104 DOI: 10.1002/jdd.12343.

抄録

高度な歯科教育を追求する動機や障害を理解することは、歯科学生が将来のキャリア目標を達成するための教育学、メンターシッププログラム、カリキュラムを計画する上で不可欠である。本研究の目的は、歯科学生がある歯科医療機関で大学院の専門分野を目指すことを選択する際に影響を与える要因を、学生の個性に焦点を当てて調査することであった。調査した要因には、人口統計学、宗教的な所属、学歴、歯学経験、期待される借金、過去のキャリア選択、専門化のプロセスに対する信念、性格タイプなどが含まれる。232名の歯科学生(回答率91.6%)が自己記入式のアンケートに回答した。歯学部生の約21.6%が歯科専門職を目指しており、38.8%が歯科以外の修士課程を希望していた。歯学部生の約3分の1は、一般歯科医として開業することや、一般歯科での追加研修を希望していた。歯科の専門分野では、矯正歯科と小児歯科が上位を占めています。若年であること、歯科医の家族がいること、白人ではない民族であること、外向的でセンスのある性格であることは、歯科学生が高度な歯学教育を受けようとする意思の有意な予測因子であることがわかった。また、独自の才能や技術を持っていること、過去に歯科治療を受けたことがあること、家族や仲間への期待、レジデンシープログラムの地理的な位置、家族との近さは、レジデンシープログラムを検討する際に最も特定された要因であった。本研究の結果は、これまでの文献と一致しており、教育方法、メンターシップ、将来の目標を決定する上で、学生の性格を理解することの重要性に注目しています。この知見は、歯科医療機関がより良いレジデンシーのための博士前期課程の候補者を準備することを可能にしている。この記事は著作権で保護されています。すべての権利を保有しています。

Understanding the motivators and obstacles behind pursuing advanced dental education is essential in planning pedagogy, mentorship programs and curricula that support dental students to achieve their future career goals. The objective of this study was to investigate factors influencing dental student's choice to pursue a post-graduate specialization at one dental institution with a focus on student personality. Factors examined include demographics, religious affiliations, prior education, dental experiences, expected debt, past career choices, beliefs about the process of specialization, and personality types. A total of 232 dental students (91.6% response rate) completed a self-administered questionnaire. About 21.6% of dental students intended to pursue a dental specialty while 38.8% wanted to pursue a non-dental Masters' program. Approximately one-third of dental students were interested in practicing as general dentists or pursuing additional training in general dentistry. Orthodontics and Pediatric Dentistry were the top choices for dental specialization. Being younger, having a dentist family member, non-white ethnicity, and having extraverted and sensing personality were found to be significant predictors of dental students' intention to pursue advanced dental education. Having a unique talent or skills, past exposure to dental treatments, family/peer expectations, geographic location of the residency program and its proximity to the family were the most identified factors while considering residency program. Results in this study are consistent with previous literature and bring attention to the importance of understanding students' personality in teaching methodologies, mentorship and determining their future goals. The findings allow dental institutions to better prepare their predoctoral candidate for residency. This article is protected by copyright. All rights reserved.

This article is protected by copyright. All rights reserved.