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日本語AIでPubMedを検索

日本語AIでPubMedを検索

PubMedの提供する医学論文データベースを日本語で検索できます。AI(Deep Learning)を活用した機械翻訳エンジンにより、精度高く日本語へ翻訳された論文をご参照いただけます。
J Innov Entrep.2020;9(1):9. 120. doi: 10.1186/s13731-020-00120-w.Epub 2020-05-12.

個人の革新を動機づけるためのリーダーの作戦: 体系的なレビュー

Leader strategies for motivating innovation in individuals: a systematic review.

  • Eleftherios K Soleas
PMID: 32685342 PMCID: PMC7357774. DOI: 10.1186/s13731-020-00120-w.

抄録

イノベーションは、人類が直面している大多数の課題に立ち向かうための鍵を握っていると考えられ、強い関心を集めているテーマです。本研究では、イノベーションを促進するアプローチに関する知見を集約するために、検索エンジンの利用に加えて、2019年4月6日に完了したEBSCOhostによる全データベース(=375)検索を統合したシステマティックレビューを実施した。3003件の研究をフルテキストレビューし、最終的に82件の研究を所見抽出に含めることができました。所見は合成され、その後、促進要因と阻害要因を分離するために、期待値-価値コスト(EVC)モチベーションフレームワークに整理された。イノベーションの文献では、芸術や社会正義の分野からの表現が非常に少なく、ビジネスや企業の設定に有利になるような偏った優先順位があることは明らかである。また、一つの分野の中で組織内の個人を対象とした調査を使用する傾向がある一方で、インタビューは稀である。イノベーションのコストを研究した文献が少ないのは、コストのような有害な要因も考慮したEVCのようなフレームワークよりも、むしろ研究が主にポジティブな心理学的アプローチをとっていることに起因している。数多くの研究は、戦略のターゲットとしての報酬のような外部動機よりも、内在的な動機(例えば、興味)や達成(例えば、重要性、充実感)のような内部動機の方が影響力があるという考えを支持している。リーダーは可能な限り、好奇心、興味、満足感を与えるトピックに焦点を当てるべきであり、もし報酬を使用することを選択するならば、関連する報酬を与えるように戦略を集中させるべきである。

Innovation is a topic of intense interest and is seen as key to confronting the vast majority of issues facing humanity. To consolidate the knowledge about approaches promoting innovation, this study conducted a systematic review integrating an all-database ( = 375) search through EBSCOhost completed on April 6th, 2019 in addition to search engine use. Three hundred three studies were full-text reviewed yielding 82 final studies eligible for the inclusion in findings extraction. The findings were synthesized and then organized into the Expectancy-value-cost (EVC) motivation framework to isolate promotive and hindering factors. It is clear that there is an unbalanced primacy in the innovation literature in favor of business and corporate settings with very little representation from the arts or social justice sectors. There is also a common trend of using surveys of individuals in organizations within a single discipline, while interviews are rare. The paucity of studying costs of innovation in the literature is symptomatic of the primarily positive psychology approach taken by studies, rather than a framework like EVC which also considers detractive factors like costs. Numerous studies provide support for the notion that more internal motivations like intrinsic (e.g., interest) and attainment (e.g., importance, fulfillment) were more influential than external motivators like rewards as targets of strategies. Leaders should focus, whenever possible, on topics that engaged curiosity, interest, and satisfaction and, if they choose to use rewards, should focus their strategies to give related rewards; otherwise, they risk sundering the internal motivation to innovate for already interested workers.

© The Author(s) 2020.